پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
کد خبر: 1182446
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
استاد اخلاق

حوزه / استاد تفسیر مدرسه فاطمه معصومه(س) بندرعباس گفت: پیامبر(ص)، اولین معلم، مفسر و مبین قرآن کریم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حمید حمیدیان استاد تفسیر مقطع سطح ۴ مدرسه تخصصی فاطمه معصومه(س) بندرعباس، در جلسه اخلاق و قرآن که در حاشیه روز دوم دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور ۲۷ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان در این مدرسه علمیه برگزار شد، با بیان اینکه قرآن یک عروه الوثقی الهی است، اظهار داشت: مطالب قرآن عبارتند از عقاید، احکام درست، اخلاق صحیح و قصص انبیاء گذشته، از حضرت آدم تا پیامبران قبل از پیغمبر اکرم(ص).

پیامبر(ص)، اولین مفسر و مبین قرآن کریم بودند

وی خاطرنشان کرد: در نگاه اخلاق در قرآن از ابتدای نزول قرآن طبق آیه ۴۴ سوره نحل "(ما هر رسولی را) با معجزات و کتب و آیات وحی فرستادیم و بر تو این ذکر(یعنی قرآن) را نازل کردیم تا برای مردم آنچه را که به آنان فرستاده شده بیان کنی و برای آنکه عقل و فکرت کار بندند"، یعنی ای پیغمبر(ص)، ذکر را که قرآن است بر شما نازل کردیم تا مطالب مربوط به مردم را بیان کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدیان با اشاره به اینکه پیامبر(ص)، اولین معلم، مفسر و مبین قرآن کریم به شمار می‌رود، تصریح کرد: بیاناتی که از اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) برای ما رسیده، بخشی از آن آیات و روایات اخلاقی است که قسمتی در سوره مبارکه حجرات، سوره لقمان و بخشی هم به صورت پراکنده در سوره‌های دیگر مطرح شده است.

پیامبر(ص)، اولین مفسر و مبین قرآن کریم بودند

وی اظهار کرد: طبق فرمایش امام صادق(ع) "قرآن در زندگی مردم جریان دارد، مثل خورشید و ماه چرا که اساس زندگی بشر روی خورشید و ماه می‌چرخد"، پس خداوند متعال لطف، محبت و توفیق به همه ما داده که پای این کتاب شریف زانو بزنیم و شما باید جریان ساز باشید، دیگران را به سفره قرآن دعوت کنید ولی مراقب باشید هیجان ساز نباشید.

استاد تفسیر مدرسه تخصصی فاطمه معصومه(س) بندرعباس با اشاره به اینکه در کانون‌های مساجد، بسیج، حسینیه‌ها، مباحثه قرآنی داشته باشید و به مرور زمان این روش جریان ساز را ادامه دهید، خاطرنشان کرد: همه‌ کسانی که در این دنیا بیشترین استفاده، بهره‌برداری و ارتباط با قرآن را دارند، سود بیشتری می‌برند چرا که قرآن هدی للناس و هدی للمتقین، یعنی هدایتی برای همه مردم است.

پیامبر(ص)، اولین مفسر و مبین قرآن کریم بودند

وی ابراز کرد: شما که در این مسیر وارد شدید، مرحله‌ای از متقین و پذیرش حق را در خودتان بوجود آوردید که خدا هم شما را میهمان سفره خودش کرده و این سفره را شما برای شهرتان سینه به سینه نقل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدیان گفت: امیدواریم کلام و رفتارمان مورد توجه حق تعالی باشد و همه‌ کارهایمان در راهی باشد که رضای خدا و خالص برای او باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha