جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: این همه ظلم بر علیه جهان اسلام که نمونه آن در غزه و نقاط دیگر در حال اتفاق است همه ناشی از اختلاف افکنی بوده که اگر ما وحدت داشته باشیم، این حوادث تلخ اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: از مراتب ایمان و تقوا، ایمان به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت مهدی(عج) و پیروی از دستورات الهی است.

امام جمعه یاسوج، گفت: امامت مربوط به انسان‌های خاصه و ویژه است و فقط خداوند می‌داند که چه کسی باید امام و جانشین پیامبر خدا شود.

وی خاطرنشان کرد: امام باید منصوب به الله باشد، یعنی از طرف خداوند منصوب شده باشد و امام باید معصوم و از هرگونه گناه، خطا و اشتباه به دور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: در امام نفسانیتی وجود ندارد و همچنین امام صاحب علم لدنی است و در همه مباحث، مسائل و آینده انسان آگاه است و چیزی بر او مخفی نیست.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: حضرت مهدی(عج) هم منصوب خداوند، هم معصوم و صاحب علم لدنی است و خداوند نگاه ویژه‌ای به ایشان دارد.

وی بیان کرد: در گذر همه این حوادثی که در عالم اتفاق افتاده، وقتی امام(عج) ظهور می‌کند در چهره یک انسان ۴۰ ساله حضور پیدا می‌کند که این نیز از عنایات ویژه پروردگار عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: در قرآن کریم پیامبری حضرت نوح ۹۵۰ سال بوده و طبق برخی از روایات در سن ۳۰۰ سالگی به پیامبری رسید و به عنوان سفیر الهی برای هدایت بشر برگزیده شد.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به اینکه ایمان به همه ائمه اطهار(ع) جزء اصول دین و ایمان و مسئله انتظار فرج جز عبادات ما است، اظهار کرد: بخشی به مسئله معتقد بودن ما برمی‌گردد که امام زمان(عج) زنده و فرزند امام حسن عسکری(ع) است.

وی مسئله عملی و اخلاقی را یکی دیگر از مسائل مهمی دانست که مردم را می‌سازد و مربوط به مسئله اخلاقی، اعتقادی و معنوی است، خاطرنشان کرد: اگر یک آمادگی کلی در جهان فراهم شد، امام زمان(عج) ظهور می‌کند ولی مسئله این است که جهان هنوز آماده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با تأکید بر اینکه باید جامعه را از جهت اخلاقی پرورش دهیم که امام زمان(عج) سرباز داشته باشد، ادامه داد: عمل به دستورات خداوند، نماز خواندن، روزه گرفتن و حجاب داشتن کمکی است که بتوانیم در مسئله ظهور داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: باید صدای حق را بشنویم و بپذیریم و انسانی که در غرق در گناه شده، نمی‌تواند چنین صدایی را بشنود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز، ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: مالک، خالق و رازق عالم و کسی که همه این عالم را به وجود آورده، خداوند بوده که لحظه به لحظه به انسان هستی می‌دهد و لحظه به لحظه به ما عنایت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ادب اقتضا می‌کند با توجه به اینکه ما همیشه در محضر خداوند هستیم، ادب انسانی خود را در برابر پروردگار رعایت کنیم.

امام جمعه یاسوج، با تبریک آغاز هفته وحدت، ابراز کرد: وقتی حضرت محمد، به پیامبری مبعوث شد، حوادث بسیاری در جهان به وقوع پیوست و به این دلیل بود که شخصیت بزرگی به عرصه عالم پا گذاشت.

وی با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت به روایت برادران اهل سنت، ادامه داد: ۵۳ سال قبل از هجرت، ولادت آن حضرت اتفاق افتاد که هفته وحدت نام گذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، حضور انبیا گذشته را مقدمه‌ای برای ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و یادآور شد: برای اینکه پیامبر اسلام(ص) متولد و به پیامبری مبعوث شود، حوادث بسیاری در جهان اتفاق افتاد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه همه بت‌ها در آن ایام شکسته، پادشاهان لال و حرف‌های آنها واژگون شد، یادآور شد: همه این‌ها بیانگر این موضوع بود که شخصیت بزرگی قدم به عرصه خاکی گذاشته و حتی خود شیطان دچار وحشت شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هفته وحدت، ما علل و عوامل بسیاری داریم که با برادران اهل سنت وحدت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: دشمنان بسیاری امروز مسلمانان را می‌کشند و صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس مثل شیطان قسم خوردند که جهان اسلام روی آرامش نبیند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: از زمانی که این‌ها در امور مسلمانان دخالت کردند، تاکنون مسلمانان روی آرامش را ندیدند، ناموس ملت‌ها، سرمایه‌های مادی، معنوی و همه را به یغما بردند و مردم را سرکوب می‌کنند.

وی ادامه داد: ما نقاط بسیار مشترکی با برادران اهل سنت داریم که می‌تواند نقطه وحدت باشد، ولی گاهی ما انگشت روی نقاط اختلافی می‌گذاریم که دشمنان از این کارها سوء استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، کار انگلیس را تفرقه انداختن و حکومت کردن دانست و تأکید کرد: در مناطقی که شیعیان و اهل سنت در کنار هم زندگی می‌کردند، انگلیسی‌ها شعاری شبانه و به صورت مخفی علیه اهل سنت می‌دادند و سپس در محله شیعه نشین‌ها نیز شعاری می‌دادند که می‌گفتند این کار سنی‌ها است و بین آنها اختلاف اندازی می‌کردند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: امروز این همه ظلم بر علیه جهان اسلام که نمونه آن در غزه و نقاط دیگر در حال اتفاق است همه ناشی از اختلاف افکنی بوده که اگر ما وحدت داشته باشیم، این حوادث تلخ اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، به روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار اشاره کرد و ضمن گرامی‌داشت این روز، اظهار کرد: شعر و ادب فارسی در ارتقای فرهنگی جامعه ما نقش ارزشمندی دارد و در گذشته کلمات حکیمانه و پند و اندرزها با همین اشعار در بین جامعه ما ترویج می‌شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شخصیت‌هایی مثل سعدی، فردوسی، حافظ، مولوی و هزاران شاعر برجسته‌ای توانستند هم زبان فارسی را پاس بدارند و هم در قالب شعر مردم را نصایح اخلاقی کنند که این هم باعث ترویج دین و اخلاق می‌شد.

وی گفت: استاد محمد حسین شهریار نیز شعر زیبایی در وصف امام علی(ع) دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نقل می‌کنند وقتی که این شعر سروده شد مرحوم آیت الله مرعشی نجفی از مراجع تقلید در عالم خواب می‌بیند که جایی حضرت امیرالمومنین(ع) بین شعرا حضور دارد که استاد شهریار نیز در این مجلس حضور دارد، بعد حضرت به شهریار اشاره می‌کنند که استاد همین شعر را می‌خواند.

امام جمعه یاسوج ابراز کرد: وقتی آیت الله مرعشی نجفی از خواب بیدار می‌شود سراغ می‌گیرد که آیا چنین شعری سروده شده، گفتند که ما تا حالا چنین شعری را نشنیده‌ایم و سراغ استاد محمد حسین شهریار را گرفت که در جواب گفتند بله هم چنین شاعری هست.

وی یادآور شد: وقتی آیت الله مرعشی نجفی استاد شهریار را دید از وی پرسید «آیا همچین شعری داری؟ که استاد در جواب گفت، بله این شعر را دارم ولی کسی از وجود آن با خبر نیست و وقتی شور امام علی(ع) در من ایجاد شد، این شعر را سرودم».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان و همچنین برگزارکنندگان کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: مردم استان و شهر یاسوج در مدت زمان برگزاری این کنگره عظمتی خلق کردند، سنگ تمام گذاشتند و همه این‌ها به برکت آبروی شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به تخریب محیط زیستی کوه دنا از طریق ساخت سد اشاره کرد و ادامه داد: مردم از این امر نگران هستند و این نگرانی به جا است.

وی تأکید کرد: امروز کوه دنا مثل یک یخچال عمل می‌کند، برف ساز و باران آور است و می‌گویند اگر از یک طرف سد خرسان و از طرفی سد ماندگان احداث شود، این هوا و فضای محیط زیستی کوه دنا به هم می‌خورد و با مشکل مواجه می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تاکید بر اینکه برف گیری و باران آوری که در گذشته داشتیم با انجام چنین کاری را نخواهیم داشت، بیان کرد: کوه دنا سرچشمه بسیاری از رودخانه‌ها و آبشارها برای کشور است و لذا اگر می‌خواهیم سدی ایجاد کنیم و کاری انجام دهیم، باید مسائل محیط زیستی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه یاسوج گفت: مسئله کوه دنا موضوع ساده‌ای نیست، کوه دنا نامی جهانی و اثر جهانی بر مسئله محیط زیست دارد و باید این مسائل مورد توجه باشد و از آن نباید غفلت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha