جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
تصاویر/ اقامه نماز وحدت‌بخش و دشمن‌شکن جمعه در دندی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه زنجان، گفت: امروز شاهد استاندارد دوگانه کشورهای غربی و بویژه آمریکا و عدم تبعیت از مجامع بین المللی در ارسال بمب‌های ممنوعه و کشتار جمعی به باند تروریستی صهیونیست ها در کشتار مردم بی گناه غزه هستیم.   

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حکیمی‌فر درخطبه‌های نمازجمعه شهر دندی، اظهارداشت: در همه دوره‌ها جامعه نیازمند کار خردمندانه بوده و حکمرانی خردمندانه یقینا ثمره کار کارشناسی است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حکمرانی خرمندانه، تصریح کرد: وقتی در جامعه‌ای همه عقلا برای اجرای کارهای مهم و حیاتی جامعه دست یاری به همدیگر بدهند، اقدام و تلاش آنها اندیشه ورزانه و حکمرانی نیز براساس حکمانی خرمندان و متفکرانه و گره گشا خواهد بود.

امام جمعه دندی، با اشاره به سفر دکتر پزشکیان به عراق، خاطرنشان کرد: سفر ریاست جمهوری به عراق دستاوردهای مهمی می‌تواند پیش رو داشته باشد از جمله تاکید بیشتر بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق و منطقه و همچنین ریشه کنی تروریست در اقلیم کردستان با تبعید و تحویل سران کومله.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در ۳۴۳مین روز آن همچنان با سکوت مجامع بین المللی روبرو است، گفت: در آستانه نسل کشی باند تروریستی صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا هستیم که چندین برابر آن امروز در غزه با بیش از ۴۲ هزار شهید روی همه مجامع حقوق بشری را تا قیامت شرمنده و خجالت زده کرده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از درون در حال متلاشی شدن است، افزود: اعتراضات داخلی در داخل سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با لایحه تغییرات غذایی و قبل از طوفان‌الاقصی شروع شده بود، طوفان‌الاقصی یکی از مهمترین تاثیرات را بر سرعت‌بخشی به تحولات داخلی داشت و تظاهرات‌های هفته اخیر نشان داد که جامعه رژیم اشغالگر دو قطعه شده و دیگر ترمیم نخواهد شد.

امام جمعه دندی به تحریم نابخردانه ایران و شخصیت‌های ایرانی توسط سه کشور اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: رسوایی این کشورها زمانی خنده دارتر می‌شود که رئیس جمهور اوکراین فریاد می‌زند ما هیچ شاهدی برای اینکه ثابت کند روسیه از موشک‌های ایران بر علیه مواضع ما استفاده کرده، در دست نداریم.

حجت الاسلام حکیمی‌فر، تصریح کرد: امروز شاهد استاندارد دوگانه کشورهای غربی و بویژه آمریکا و عدم تبعیت از مجامع بین المللی در ارسال بمب‌های ممنوعه و کشتار جمعی به باند تروریستی صهیونیست ها در کشتار مردم بی گناه غزه هستیم.

وی گفت: آمریکا بمب‌های یک تُنی ممنوعه به اسرائیل برای بمب باران چادرهای کودکان و زنان بی‌دفاع غزه می‌دهد اما سه کشور اروپایی همراه با این جنایتکار ایران را تحریم می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولین برای حل معضل کم آبی، گفت: تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا شهرستان ماهنشان بویژه بخش انگوران مشکل کم آبی نداشته باشد، پی‌گیری مسئولان برای اتمام رسیدن سد مراش دغدغه‌های مردم بخش انگوران است.

حجت الاسلام حکیمی‌فر در ادامه به مطالبات گندمکاران اشاره کرده و یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم اقدام عاجلی داشته باشد، خیلی از کشاورزان ادوات و یا امکانات دیگر کشاورزی را با ارائه چک بانکی موعد درو گندم خریداری کردند که اگر به موقع قیمت گندم پرداخت نشود، با مشکل مواجه خواهند شد.

وی به سالروز ولادت حضرت نبی مکرم اسلام ۱۲ربیع الاول اشاره کرد و ادامه داد: وجود نورانی پیامبر(ص)، بزرگترین مایه‌ وحدت در همه‌ ادوار اسلامی بوده و امروز هم می‌تواند باشد، چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار با عاطفه و عشق توأم است و لذا ایشان، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ مسلمانهاست و همین محوریت یکی از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

امام جمعه دندی، با بیان اینکه دشمنان در طول تاریخ به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمان بوده و هستند، گفت: ایجاد اختلاف و تفرقه برای امروز و دیروز نیست و قطعا دشمنان برای تفرقه آینده مسلمانان نیز برنامه دارند، لذا حول محور پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باید همه دشمنان را در نقشه‌های شومی که دارند، ناامید کرد.

حجت الاسلام حکیمی‌فر، غزه را ملاک وحدت و پایبندی امت به رسول گرامی اسلام دانست و اظهار کرد: اگر مسلمانان به پیامبر اسلام اعتقاد دارند باید به روایت أَنَّ اَلنَّبِیَّ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ قَالَ: مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ، عمل کنند که نجات فلسطین و غزه، نجات امت اسلام است.

وی همچنین در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید از همه خیرین دعوت کرد تا در کمک و همراهی به دانش آموزان بی‌بضاعت و کم برخوردار با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha