جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تبریز

حوزه/ دادستان کل کشور گفت: مراجعه مستقیم به قاضی و کاهش اطاله دادرسی از مزایای دادگاه صلح است‌.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور امروز در آئین افتتاح اولین دادگاه صلح مرکز استان زنجان در سطح کشور اظهار کرد: هیچ رأیی برای قاضی به خصوص قاضی اسلامی به اندازه رأی اصلاحی لذت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه همه از مسئولیت دنیوی و اخروی می‌ترسند، عنوان کرد: همه از لحاظ اخلاق و قانون به دنبال ایجاد سازش در پرونده هستند؛ مشروط بر اینکه حقی از کسی ضایع نشود و آموزه‌های دینی نیز بر همین امر تاکید دارند.

دادستان کل کشور پیام هفته را وحدت صلح و دوستی خواند و گفت: اراده تکوینی نظام جمهوری اسلامی ایجاد آرامش و صلح در جامعه است و همه را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت می‌کند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور تاکید کرد که اگر همه مسلمانان وحدت داشته باشند، اسرائیل نمی‌تواند مرتکب چنین جنایاتی شود و آمریکا از تفرقه و جدایی ما استفاده کرده و پایگاه‌های خود را مستقر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد رسیدگی تخصصی، مراجعه مستقیم به قاضی، کاهش اطاله دادرسی نظارت بر کیفیت سازش و اجرای سریع گزارش اصلاحی و استفاده مؤثر از ظرفیت شورا را از اهداف دادگاه صلح برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دادگاه صلح را در شهرستان ابهر را نیز اعلام می‌کنیم و امیدواریم این دادگاه‌ها برای مردم استان زنجان آورده خوبی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس خادم عباسیه IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام .بنده سوالی داشتم از داستان محترم شما که میفرماید هیچرای لذت بخش تر گزارش اصلاحی برای قاضی نیست .لطفا پاسخ بنده را بفرمایید چرا در دادگاه حقوقی ‌کیفری پشیزی ارزش قائل نمی‌شوند برای گزارش اصلاحی حداقل به مردم اطلاع دهید که این گزارش اصلاحی دو ریال ارزش استنادی در دادگاها را ندارد بنده بخاطر همین گزارش اصلاحی اعتماد داشتم فکر می‌کردم که در دادگاه مشکل ما حل شده اما نمیدانستم که اینقدر گزارش اصلاحی بی اعتبار است تمام زندگی مرا نابود کردن چطور می‌توانم با آقای دادستان ملاقات داشته باشم
  • حامد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 0
    زمانی در دوره دکترا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشعول تحصیل بودم اما بعللی بخدمت سربازی رفتم بعد از پایان خدمت دیگر امکان ادامه تحصیل میسر نشد در حالی که در نظام سابق چنین این امر امکان‌پدیر بود
    • حامد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
      0 0
      اتفاقا باید به کسی که در حین تحصیل بخدمت سربازی می رود امتیاز داده شود نه انکه مانع از ا ادامه تحصیل او شوند
    • جواد IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      0 0
      بیاد دارم یکی از همشهریان ما که دانشجو بوددر نظام سابق به عضویت یکی از سازمانهای چریکی کمونیستی درامد و دررحین بمب گداری دستگیر و به چند سال زندان محکوم شد بعد از پایان حبس به دانشگاه مراجعه نموده و تحصیل خود را به پایان رساند