جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
حسینی همدانی

حوزه/امام جمعه کرج گفت: رژیم سفاک و جنایت‌کار این را خوب فهمیده است که روزهای پایانی خود را می‌گذراند و از دامی که خودش در آن گرفتار شده به‌سلامت بیرون نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن 9 ربیع‌الاول، اولین روز ولایت امام عصر ارواحنا فداه بیان داشت: با توجه به آیه 6 سوره صف، نام «احمد» به‌عنوان یک شناسه خاص برای رسول خدا مطرح است؛ و چون منجی عالم بشریت از صلب آخرین پیامبر خواهد بود در دعای ندبه او را این‌گونه خطاب می‌کنیم: «هَلْ إِلَیْکَ یَا ابْنَ اَحْمَدَ سَبِیلٌ فَتُلْقَی‌» یعنی موعود منتظر، پسر رسول خداست.

تقوا و ورع، مهم‌ترین لوازم ارتباط و انس با امام است

وی با بیان اینکه این عبارت دعای ندبه به ما متذکر می‌شود که به دنبال امام زمان باشیم، گفت: خود حضرت فرمودند: اگر می‌خواهید تحت ولایت ما باشید بدون ورع و تقوای عالی نمی‌شود؛ «لَن یَنالوا وَلایَتَنا إلاّ بوَرَعٍ». باید مواظب خودمان از جهات مختلف باشیم و الا آرزوی بی‌خودی داریم.

وی با تأکید بر اینکه اگر طالب ارتباط و انس با امام هستیم باید لوازم آن را هم فراهم کنیم که مهم‌ترین آن تقوا و ورع است، افزود: حضرت در کلمات و توقیعات معتبری که از ایشان در اختیار داریم مهم‌ترین علت غیبت خودشان را عملکرد شیعیان فرموده‌اند. در کتاب احتجاج از حضرت نقل می‌کند که فرمودند: «هیچ‌چیز ما را از شیعیانمان محبوس نمی‌دارد جز اخباری که از ایشان به ما می‌رسد و ما را ناراحت می‌سازد و از ایشان انتظار نداریم».

ویژگی‌ها یاوران امام در دوران حاکمیت مکتب اهل‌بیت علیهمالسلام

امام‌جمعه کرج گفت: ظهور و فرج امام عصر بدون شرایط و مقدماتِ لازم محقق نمی‌شود که یکی از آن‌ها وجود یاوران واقعی و در رکاب است، مثل هارون مکی؛ باید ویژگی‌هایی را در خود محقق کرده باشیم تا بتوانیم در دوران حاکمیت مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام یاور امام باشیم.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یاران امام عصر پرداخت و اظهار داشت: یاران حضرت، فقط تلاوت قرآن و قرائت روزانه ندارند بلکه آیات الهی در جان آنان نهادینه شده و از قرآن جدا نیستند و با قرآن زندگی می‌کنند. فرمود: با قرآن، دیدگانشان نورانی می‌شود و تفسیر آن، در گوش جانشان جای می‌گیرد.

وی افزود: یاران حضرت نه‌تنها اهل گناه و فسق نیستند و از محارم الهی حریم دارند بلکه مثل خود امام در مبارزه‌ای دائمی با منکرات و معاصی هستند. امیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام فرمود: حضرت از اصحاب خود بیعت می‌گیرد که دزدی نکنند، دامنشان را به ‌آلودگی ‌نیالایند، مسلمانی را دشنام ندهند، کسی را به‌ناحق نکشند، مال یتیم را نخورند، شراب ننوشند و امثال این‌ها.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه ملامت‌ها و تبلیغات مستمر مخالفین مکتب اهل‌بیت در اراده آهنین یاران آن‌ها اثری ندارد، گفت: ویژگی مهم دیگری که یاران حضرت دارند این است که در مسیر الهی که قدم گذاشته‌اند تردید ندارند ولو اطرافیان، آنان را سرزنش کنند. آن‌ها مصداق ‌آیه 54 سوره‌ مبارکه ‌مائده‌ هستند که فرمود: «وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ». و امیرالمؤمنین علیه‌السلام در ذیل همین آیه شریفه فرمود: آنان، یاران امام قائم سلام‌الله‌علیه هستند.

مردم غزه با صلابتشان، بدبختی مجامع بین‌المللی و مراکز حقوق بشری دنیا را به نمایش گذاشتند

وی با بیان اینکه مواسات و برادری از ویژگی‌های دیگر یاران امام عصر است، اظهار داشت: جلوه دیگر مواسات، گذشته از توجه به فقرا و مستمندان، کمک به مردم مستضعف دنیاست که ‌نمونه روشن آن امروز فلسطین و غزه مظلوم است. غزه‌ای که به همه جهان درس استقامت داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه سازمان ملل سازمان بیچاره‌ای است که رئیس آن از روی عجز و خواری اعلام می‌کند اسرائیل جواب تماس‌های او را نمی‌دهد، افزود: مردم غزه با صلابتشان، بدبختی و زبونی مجامع بین‌المللی و مراکز حقوق بشری دنیا را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: مردم غزه بعد از گذشت نزدیک به یک سال و انجام بیش از 3600 جنایت و ویرانیِ بیش از هفتاد درصد از خانه‌ها و محل سکونتشان، باز همان‌جا را مختصری تمیز می‌کنند و ساکن می‌شوند.

صهیونیستها روزهای پایانی خود را میگذرانند

وی با اشاره به بمباران مناطق امن اعلام‌شده و چادرهای آوارگان و اردوگاه‌هایی مثل خان یونس و المواصی و سالگشت بمباران صبرا و شتیلا و اشغال بیروت و قتل عام فلسطینیان در اردن در سال 1970 اذعان کرد: رژیم سفاک و جنایت‌کار این را خوب فهمیده است که روزهای پایانی خود را می‌گذراند و از دامی که خودش در آن گرفتار شده به‌سلامت بیرون نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: و به‌زودی از بحر تا نهر در اختیار مردم منطقه قرار خواهد گرفت و شیرینی پیروزی بر ددمنشان را خواهند چشید؛ و البته صهیونیست‌ها باید منتظر کمک قاطع و نزدیک ایران به این پایان دادن باشند و تا آن روز ما او را دائماً لعن خواهیم کرد.

ایران امروز مستقل و قدرتمند است و دشمنانش به این قدرت اذعان دارند

وی با بیان اینکه ایرانی را که دشمنانش تلاش می‌کردند ضعیف و وابسته نگه دارند، امروز مستقل و قدرتمند است، و دشمنانش به این قدرت بازدارندگی اذعان دارند، گفت: در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا جالب بود که هر دو می‌گفتند اگر دیگری رأی بیاورد آمریکا و اسرائیل توسط ایران نابود می‌شوند.

تغییرات ژئوپلیتیکی خط قرمز است

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ‌وقت دنبال تنش و جنجال‌آفرینی نبوده اما اگر سرزمین و تمامیت ارضی‌ و منافع ملی‌اش به خطر بیفتد قطعاً باقدرت می‌ایستد و کوتاه نمی‌آید، بیان داشت: همین روزها بحث‌هایی راجع به خط قرمز ما و کریدور زنگزور و تغییرات ژئوپلتیکی که در منطقه قفقاز جنوبی پیش‌آمده مطرح است؛ که بعض از کشورها مثل انگلیس و کمک خبیثش به خاطر بعض اغراض و منافع و کم کردن قدرت نظامی و سیاسی ایران دنبال می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه همه باید توجه داشته باشند که تغییرات ژئوپلیتیکی خط قرمز است؛ و قبلاً حضرت آقا تذکر جدی را داده‌اند هم در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه و هم در تیر ۱۴۰۱ با اردوغان، افزود: حضرت آقا خطاب به پوتین فرمودند: «جمهوری اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد».

امروز امت اسلام از تفرقه بیشترین رنج را میبرد

وی در بخش دیگری از بیانات خود به روز ولادت ‌اشرف مخلوقات محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله به ‌روایت ‌اهل سنت‌ و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: رسول خدا وجود شریفشان عامل آرامش و امان و وحدت در جامعه بود؛ که توانست قبائل بدوی که سالیان سال باهم اختلاف داشتند و برای مسائل کوچک ‌ده‌ها سال می‌جنگیدند را برادر یکدیگر کرد.

وی ادامه داد: مسلمین با وحدتشان چنان اقتداری پیدا کردند که قدرت‌های آن زمان را تسلیم خود کردند؛ اما به‌مرور این اقتدار کم شد و عامل اصلی آن تفرقه بود که دشمنان اسلام با انواع حیله‌ها و ایجاد گسل‌ها به خورد جوامع مسلمین دادند و هیبت و صلابت آن‌ها را گرفتند و خوارشان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه امروز هم امت اسلام از تفرقه بیشترین رنج را می‌برد، گفت: بیگانگان هم از این تفرقه خوشحال و راضی هستند و در توسعه تفرقه و شقاق تلاش می‌کنند؛ چون حیات خود را در این تفرقه می‌بینند.

وی افزود: الان ببینید آیا اگر جهان اسلام ملت‌ها و دولت‌ها باهم متحد بودند کشوری جعلی به وجود می‌آمد؟ آیا می‌توانست با این آزادی و قلدری جلوی چشم جهان نسل‌کشی کند؟

از مسلمات انقلاب اسلامی، احیای ارزشهای اسلامی و دینی به‌طور عام است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت با عنوان اسلام، شروع کرد و فرقه سازی نکرد و از مسلمات انقلاب احیاء ارزش‌های اسلامی و دینی به‌طور عام است و تا امروز هم با هدایت‌های امامین انقلاب روی اصول خودش، ایستاده است، بیان داشت: به نظر امروز لازم است ‌که امت اسلامی یک جبهه جهاد فرهنگی در مقابل هجمه‌های سنگینی‌ که ‌به فرهنگ اسلام می‌کنند به وجود بیاورند؛ و با انسجام و سازمان‌دهی شده، عملیات تخریب و تضعیف آنان را خنثی و در مواقع لزوم حمله داشته باشد.

امروز جامعه ما به‌شدت به امید واقعی و آینده روشن احتیاج دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه باید ناامیدی را از جهان اسلام گرفت، اظهار داشت: ناامیدی هم در داخل آسیب است هم به‌طورکلی در بین مسلمین.

وی با تأکید بر اینکه امروز جامعه ما به‌شدت به امید واقعی و آینده روشن احتیاج دارد، افزود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم و همچنین بیانات مکرر به مناسبت‌های مختلف، به مسئله امید و امیدآفرینی تأکید کردند؛ و عده‌ای ندانسته و عده‌ای کاملاً حساب شده آن را هدف قرار داده‌اند.

امروز به کمک رسانه، خیلی گسترده، عمیق و پیچیده ایجاد یأس میکنند

وی در ادامه به معرفی جریان نفاق در بیان قرآن و نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: قرآن و عترت می‌گویند منافقین یکی از مهم‌ترین صفاتی که در همه زمان‌ها دارند این است که ایجاد یأس می‌کنند. حتی آنچه حسن است را هم به عنوان ابزاری برای از بین بردن امید استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: الان این موشک‌هایی که با همت جوانان کشور درست شد را ببینید، عده‌ای چگونه تضعیف می‌کردند و می‌کنند. سعی می‌کنند اراده‌ها را تضعیف کنند و با ترفندهای مختلف مقاومت افراد مقاوم را بشکنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز به کمک رسانه، خیلی گسترده و عمیق و پیچیده ایجاد یأس می‌کنند و از کوچک‌ترین اتفاق برای خود ابزاری برای‌ ضربه زدن به باورها و اراده‌ها استفاده می‌کنند، گفت: حضرت آقا در بیانی فرمودند: «جغرافیای سیاسی دنیا را، اراده و ایمان انسان‏ها در آینده تعیین خواهد کرد؛ و منافقین تلاش می‌کنند که اراده و ایمان تضعیف شود».

امید سرمایه است؛ مواظب باشید این سرمایه را با برچسب زدن و عنوان درست کردن از ما نگیرند

وی در بخش پایانی بیانات خود گفت: قرآن کریم دائم به ما تذکر می‌دهد که اهل امید باشید و یأس را از خود دور کنید؛ که این خیلی امیدآفرین است؛ و یادمان باشد اگر خدا را یاری کنیم او هم ما را یاری می‌کند و ثابت‌قدم قرار می‌دهد؛ «إِنْ تَنصُرُوا اللهَ ینصُرْکُمْ وَ یثَبِّتْ اَقْدَامَکُمْ».

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امید یکی از جنود عقل است که باعث رشد فردی و اجتماعی است، افزود: در دعای کمیل خوانده‌ایم «ارْحَمْ مَنْ رَاسُ مَالِهِ الرَّجَاءُ». یادمان باشد امید سرمایه است؛ مواظب باشید این سرمایه را با برچسب زدن و عنوان درست کردن از ما نگیرند.

وی در خاتمه بیان داشت: ما امت امام حسینیم و حضرت همان صبح عاشورا را با امید شروع کرد و به خدای تعالی عرض کرد: «اللّهُمَّ اَنْتَ ثِقَتِی فِی کُلِّ کُرْبَةٍ، وَ اَنْتَ رَجائِی فِی کُلِّ شِدَّةٍ...» ان‌شاءالله همه محکم و مستحکم و با امید به فضل خدای تعالی و آینده درخشان تر برای ایران اسلامی قوی در هر جا که هستیم فعال باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha