جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
میناب

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: ما وظیفه داریم معارف مهدوی که مربوط به بینش و شناخت آن حضرت و مربوط به بعد شناختی مباحثی مانند مهدی کیست و آیات و روایات مربوط به مهدویت ، بحث غیبت و فلسفه آن ، بحث انتظار فرج ، ویژگی های عصر ظهور و محبت و تعهد مهدوی را بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب و نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، باتبریک آغاز امامت امام زمان عج گفت: ما وظیفه داریم معارف مهدوی که مربوط به بینش و شناخت آن حضرت و مربوط به بعد شناختی مباحثی مانند مهدی کیست و آیات و روایات مربوط به مهدویت ، بحث غیبت و فلسفه آن ، بحث انتظار فرج ، ویژگی های عصر ظهور و محبت و تعهد مهدوی را بشناسیم.

وی افزود: ابراز محبت، توسل و پیوند روحی با امام زمان(عج) احساس مسئولیت در قبال زمینه سازی در جامعه برای برپایی حکومت مهدوی و دغدغه مندی برای مهیاکردن خود و جامعه برای دوران ظهور از وظایف ماست.

خطیب جمعه میناب افزود: انزجار از جریان های معاند و معارض با اندیشه مهدویت و دشمنان منجی آخرالزمان در سطح جهان خصوصا یهود و صهیونیسم و امید آفرینی و آرمان بخشی با عنایت به حکومت عدل گستر امام زمان از وظایف دیگرماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی اضافه کرد: دعا برای سلامتی ، فرج و نصرت امام زمان(عج) و مداومت در یاد امام زمان(عج) و درخواست شفاعت از حضرت و توسل و استغاثه به امام زمان و زیارت امام زمان، خواندن نماز امام زمان، دعای ندبه و دعای عهد از وظایف منتظران مهدی است.

امام جمعه میناب از دیگر وظایف منتظران مهدی (عج) را انتظار فرج انجام وظایف دینی فردی فراهم آوردن زمینه ظهور تبعیت از نایبان امام زمان در زمان غیبت تلاش برای عمل به وظایف در زمان غیبت تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و نام امام زمان(عج) و محبوب نمودن امام بین مردم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم ص گفت: ما با توجه به هفته وحدت رواج خوش بینی و پرهیز از بدگویی و بد بینی و ایجاد گسترش احساس مسئولیت مسلمین به یکدیگر ترویج عملی روحیه وفاداری و حق شناسی نسبت به دیگران و ترویج عملی روحیه کار و تلاش در جامعه گسترش دهیم.

وی به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود:یکی از توصیه های مهم رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دولت چهاردهم تاکید بر کار کارشناسی همراه با استفاده از نظرات کارشناسان مومن و صادق بود .از دیدگاه معظم له حکمرانی خردمندانه ، ثمره کار کارشناسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha