یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان بوشهر

حوزه/ معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان بوشهر گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف و تربیت مربیان و اساتید مهدویت اختصاص دارد بر این اساس چرخه شبکه آموزش معارف مهدویت تدوین و در سه سطح به صورت مجازی، و در قالب مدرسه مجازی مهدویت تعریف شده است.

حجت الاسلام مرتضی زارع معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال ١٣٧٩ با موافقت مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای و به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی و همکاری برخی شخصیت های دینی، علمی و فرهنگی کشور تاسیس گردید تا به عنوان بزرگترین موسسه مهدوی کشور نسبت به گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشناسازی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام بردارد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف و تربیت مربیان و اساتید مهدویت اختصاص دارد بر این اساس چرخه شبکه آموزش معارف مهدویت تدوین و در سه سطح به صورت مجازی، و در قالب مدرسه مجازی مهدویت تعریف شده است.

حجت الاسلام زارع به اهداف برگزاری دوره ها اشاره کرد و ابراز داشت: آشنایی با معارف مهدویت، ارائه و ترویج نگاه صحیح و نظام‌مند به موضوع مهدویت، پاسخ به سؤالات کلی در حوزه مهدویت، ایجاد انگیزه فعالیت در حوزه فرهنگی و آموزشی مهدویت، تربیت انسان‌های مهدی باور و مهدی یاور، شناسایی و ورود افراد مستعد به چرخه شبکه آموزش معارف مهدویت از اهداف برگزاری این دوره ها است.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان بوشهر به بیان برخی دوره های فعال پرداخت و گفت: دوره آموزشی ـ مهارتی تولید محتوا، دوره آموزشی ـ مهارتی شناخت دوران نوجوانی، دوره آموزشی ـ مهارتی فضای مجازی، دوره تخصصی حدیث شناسی (مقدماتی)، دوره تخصصی شیوه‌های پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی، دوره ربیع الأنام، دوره عمومی حکومت و وظایف منتظران (ضمن خدمت کارکنان دولت)، دوره موضوعی غرب و مهدویت، دوره کوتاه مدت ٢ (تکمیلی)، دوره کوتاه مدت ٣، دوره کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه دانشگاه فرهنگیان، دوره کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه روحانیون و ائمه جماعات برخی از این دوره ها است.

وی افزود: دوره کوتاه مدت١(مقدماتی)، سبک زندگی مهدوی، مهدویت و تحقق تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقد جریان احمد اسماعیل (یمانی) و نقد جریان انجمن حجتیه از جمله دوره های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان است.

حجت الاسلام زارع آموزش غیر حضوری، برگزاری آزمون های تستی، اعطای گواهینامه آموزشی معتبر و پیشنهاد همکاری را از مزایای شرکت در این دوره ها عنوان کرد و گفت: افراد علاقه‌مند به شرکت در دوره ها می توانند به سایت آموزش مجازی معارف مهدویت (مدرسه مجازی مهدویت) به نشانی Ims.mahdaviat.ir مراجعه و ثبت نام کنند. همچنین به منظور مستندسازی و امکان صدور گواهینامه آموزشی، فراگیران می بایست اطلاعات خود را پس از ثبت نام اولیه در قسمت ویرایش مشخصات فردی تکمیل کنند.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان بوشهر با بیان اینکه شرکت در دوره ها برای عموم افراد آزاد است گفت: مشاهده کلیه قسمت‌های هر درس (فیلم آموزشی و فایل متنی) امکان ورود به درس بعد را فراهم می‌کند. امکان ذخیره فایل ویدئو دروس وجود ندارد و فراگیران فقط از طریق درگاه آموزش مجازی مجاز به دیدن فایل‌های آموزشی می‌باشند. همچنین محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون دوره وجود ندارد.

وی ادامه داد: سئوالات آزمون پایانی مشتمل بر کلیه مباحث دوره آموزشی شامل فیلم آموزشی و فایل متنی بوده و برای هر شخص منحصربه فرد است. هر فراگیر در صورت عدم قبولی در آزمون اولیه تنها یکبار امکان شرکت در آزمون مجدد را خواهد داشت. در صورت مردودی در آزمون و آزمون مجدد می بایست مجدد در دوره شرکت کنند.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه این دوره کاملا رایگان می‌باشد گفت: گواهینامه پایان دوره به صورت الکترونیکی قابل دریافت خواهد بود و اساتید دوره ها از کارشناسان و اساتید متخصصی در موضوع مهدویت که از مرکز تخصصی مهدویت فارغ التحصیل شده‌اند بهره می برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha