جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
بهمن نزهت

حوزه/ بهمن نزهت گفت: سبک زندگی دینی منطبق با سیره نبوی در تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، بهمن نزهت در کارگروه "سبک زندگی اسلامی ، سیره پیام اعظم (ص) ، تمدن نوین اسلامی" همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز که مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بنیادی ترین مقولات نظریة تمدنی و دفاع از ماهیّت آن، کارآمدی فرهنگ و اندوخته های معنوی و مادیِ آن تمدن است.

وی افزود: فرهنگ و تمدن اسلامی به اذعان تاریخ نویسان جهان از جمله تمدن های جهانی است که از آغاز طلوع و ظهور خود تا عصر حاضر توانسته است هویت دینی و ملیِ مردمان خود را در برخوردهای تمدنی حفظ نموده، گسترش دهد.

نزهت با بیان اینکه امروز به دلیل ارتباطات وسیع و گسترده جوامع انسانی و با یک تبلیغات گسترده رسانه ای با انواع سلایق فکری و رفتاری و تنوع سبکِ زندگی رو در رو هستیم، گفت: نکته مهم این که انسان در میان این همه از مکاتب فکری، می بایست فطرتا دست به انتخاب بزند و برای زیست این جهانی خود نیز هدف و غایتی داشته باشد که تا زندگی برای او معنادار گردد.

وی تاکید کرد: انسان تا جهانشناسی خاصی نداشته باشد به قانون اخلاقی و حقوقی مخصوص نخواهد رسید و انسانی که جهان بینی ملحدانه دارد قوانین اخلاقی و حقوقی را به گونه ای تنظیم می کند که با تأمین لذت ها و شهوت های او هماهنگ باشد. طرح شعارهایی مانند نان، مسکن، و آزادی در محدوده این جهان نگری معنا می یابد و آزادی ناظر به بی اعتنایی به قوانین فراطبیعی و معنوی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه ادامه داد: برای رسیدن به آرامش حقیقی و درک حقایق امور و شناخت ارزش و مقام والای انسان باید از طریق حقایق والای دینی و معارف عمیق حاصل از آن، تصورات موهوم را کنار زد.

نزهت خاطرنشان کرد: ایمان که یک مفهوم کانونی و بنیادین در دین مبین اسلام و ادیان الهی است، نقش مهمی در سعادت و رستگاری انسان و جامعه دارد. حقیقت ایمان را علمی می دانند که به مرتبه قلب و وجدان رسیده و همراه با اطمینان و انقیاد و خضوع است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha