دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام نوفرستی گفت: پیامبر اسلام یک سیاست‌مدار بود که در جریان جنگ احزاب زمینه تثبیت نظام اسلامی خود را نشان می‌دهد و موضع پیامبر بعد از آن دیگر دفاعی نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امروز در جمع هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح استان در مسجد امام حسین(ع) بیرجند با اشاره به دوران بعثت و هجرت پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: اولین دشمنانی که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند، مشرکین مکه بودند که پیامبر اسلام در مقابل آنان موضع صریح داشتند.

وی با باین اینکه قبایل اطراف مدینه و یهودیان از دیگر دشمنان رسالت پیامبر اکرم(ص) بودند، افزود: پیامبر اسلام یک سیاست‌مدار بزرگ بود که در جریان جنگ احزاب زمینه تثبیت نظام اسلامی خود را نشان می‌دهد و موضع ایشان بعد از آن دیگر دفاعی نبود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) با هر کسی عهد و پیمان می‌بستند بر آن محکم بودند، اما اگر دشمن عهد خود را نقض می‌کرد حضرت در مقابل آنان می‌ایستادند.

حجت الاسلام نوفرستی، با اشاره به الگوی مذاکره و عهد با مشرکان در سیره نبوی، بیان کرد: پیامبر(ص) بعد از جنگ احزاب برای عمره مفرده به مکه مشرف می‌شود و تحمل این جریان برای دشمن سخت است و لشکرکشی می‌کنند که در نهایت با تدبیر پیامبر به صلح حدیبیه منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: آیه فتح المبین بعد از قرارداد و صلح حدیبیه نازل شد و این صلح زمینه گشایش‌ها را برای اسلام فراهم کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی، با بیان اینکه صلح حدیبیه زمینه‌ای برای گسترش ارائه فرهنگ اسلام در شبه جزیره عربستان شد، ادامه داد: ۱۰ سال حاکمیت پیامبر اکرم(ص) در مدینه و توسعه فرهنگ اسلام قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست و از درخشان‌ترین دوره‌های حکومت در طول تاریخ بشری است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: جریان غدیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب ادامه این نهضت پیامبر اسلام و امامت اهل بیت(ع) تا آخرالزمان و ترسیم آینده اسلام تا ابد است، اما هواهای نفسانی، مقام‌پرستی‌ها و خودخواهی‌ها حاکمیت‌ اسلام را دچار چالش کرد و علی‌رغم جریان غدیر و سفارش‌های پیامبر اکرم(ص) برای پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) اما بعد از رحلت ایشان شاهد مصائبی هستیم که این عظمت اسلام را متاثر از خودش می‌کند.

گفتنی است عزاداری هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) از میدان ابوذر آغاز و سپس شرکت‌کنندگان با نوحه خوانی و عزاداری، مسیر را تا مسجد امام حسین(ع) بیرجند طی کردند.

در مسجد امام حسین(ع) نیز اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار حضور داشتند و تعدادی از مداحان اهل بیت عصت و طهارت(ع) در رثای رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha