سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183516
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
ویژه برنامه‌های هفته وحدت در رادیو فرهنگ

حوزه/ شبکه رادیویی فرهنگ همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) و فرارسیدن هفته وحدت، ویژه برنامه‌های مختلفی را به مناسبت این هفته روانه آنتن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت، برنامه‌های متنوعی از جمله پیام محمد، نامه‌های پیامبر (ص) و ترنم وحدت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.


در برنامه «محمدنامه» مدایح نبوی بررسی می‌شود، این برنامه مستند ترکیبی به مدت ۱۵ دقیقه است که هر روز ساعت ۰۰:۴۵ بامداد با اجرای استاد مهدی امین فروغی با هدف مدیحه‌خوانی پیامبر اکرم (ص) در دیوان شاعران فارسی‌زبان و کتاب‌های نویسندگان و مورخان ایرانی که در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام پرداخته‌اند پخش می‌شود.


مستند روایی- موضوعی «نامه‌های پیامبر (ص)» هرشب ساعت ۲۳:۴۵:به بررسی یکی از نامه‌های پیامبر (ص) به پادشاهان و سران کشورها اختصاص دارد.

در این برنامه استاد بهروز رضوی هر شب یکی از ۱۳ نامه پیامبر اکرم (ص) به سران کشورها را می‌خواند و در ادامه مریم واعظ‌پور نیز بخش‌های پژوهشی درخصوص آن نامه، شامل واژه‌شناسی، ویژگی‌ها و اهداف آن را بیان می‌کند.

در واقع «نامه‌های پیامبر» برنامه‌ای است که چگونگی دعوت سران دولت‌ها و قبایل به اسلام توسط پیامبر (ص) و کیفیت مواجهه آنان با این دعوت را مورد بحث قرار می‌دهد و سعی شده است نامه‏‌های پیامبر اسلام (ص) را به سران کشورها، رؤسای قبایل و علمای ادیان و پاسخ آنان را بررسی و تحلیل کند.
ویژه برنامه دیگری که در رادیو فرهنگ تهیه و تولید شده است، «پیام محمد» نام دارد که در این هفته ساعت ۱۴:۰۰ پخش می‌شود و درباره پنج شهر مرزی ایران است که مردم اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم زندگی می‌کنند.

هدف این برنامه نشان دادن مفاهیم برابری و برادری در فضایی شاد و گفتگو محور است و در این‌برنامه به بررسی اندیشه و گفتمان وحدت و برادری در مذاهب اسلامی در شهرهای مرزی و اهل سنت پرداخته می‌شود.

وحدت شیعه و سنی در کلام و نگاه علمای اهل سنت موضوع برنامه «ترنم وحدت» است که دوشنبه ۲۶ شهریور و پنجشنبه ۲۹ و جمعه۳۰ شهریور ساعت ۸:۴۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
ویژه‌برنامه‌ای زنده در شب میلاد حضرت رسول (ص) جمعه ۳۰ شهریور ساعت ۲۰:۰۰ از گروه تاریخ و اندیشه پخش می‌شود.

شنبه ۳۱ شهریور ساعت ۹:۰۰ صبح نیز ویژه بزنامه گروه جامعه و کتاب با محوریت بررسی و خوانش اشعار شاعران معاصر در مدح و نعت پیامبر (ص) و معرفی و تبیین فرهنگ نبوی و نگاهی به فرهنگ اقوام در هفته وحدت نیز روی آنتن می‌رود.

گروه ادب و هنر نیز ویژه برنامه دیگری را ساعت ۱۵:۰۰ تدارک دیده که پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha