جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
گلستان

حوزه / بنی فاطمه گفت: بنا داریم در تولید و نشر و معرفی آثار هنری چه از باب برگزاری رویدادها و چه تولیدات هنری، زمینه تقویت فرهنگ وحدت و برادری برپایه هویت اسلامی و ایرانی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، سید حسام بنی فاطمه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های ویژه هفته وحدت در استان گلستان اظهار داشت: بنا داریم در تولید و نشر و معرفی آثار هنری چه از باب برگزاری رویدادها و چه تولیدات هنری، زمینه تقویت فرهنگ وحدت و برادری برپایه هویت اسلامی و ایرانی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان از دیرباز منادی وحدت اسلامی بوده است، افزود: به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، ۱۰ ویژه برنامه در حوزه هنری استان گلستان اجرایی خواهد شد که این هفته متعلق به تمامی هنرمندانی که دغدغه هنر وحدت را دارند، می‌باشد و سعی داریم ادبیات وحدت را در برنامه‌های این هفته جاری و ساری کنیم.

رئیس حوزه هنری گلستان ادامه داد: سلسله نشست‌های پژوهشی سرزمین برادری با موضوع بررسی شخصیت تقریبی مفسر قرآن، مرحوم حاج عابدی کر در مسجد قبا بندرترکمن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکران سیار فیلم‌های منتخب در مناطق اهل سنت از دیگر برنامه‌های حوزه هنری است که در هفته وحدت برگزار می‌شود، گفت: نماهنگ سرزمین برادری در هفته وحدت و جشنواره ملی مهرواره رونمایی می‌شود، ضمن آنکه با توجه به اینکه امسال هفته وحدت با ایام دفاع مقدس همزمان شده، برنامه گلستان هنر ویژه کتاب منم دلم گریه می‌خواست به خاطرات مرحوم عطاالله صفر پور، حضور گروه نمایش ایشان در دفاع مقدس پرداخته شد و محفل خاطره گویی با حضور رزمنده دفاع مقدس اهل سنت را خواهیم داشت.

وی از اجرای تئاتر خیابانی وحدت با عنوان معرکه خبر داد و یادآور شد: این تئاتر به صورت میدانی در چند نقطه از استان برگزار خواهد شد که داستان شیعه و سنی را به مخاطب ارائه می‌کند.

بنی فاطمه، با بیان اینکه در حاشیه مهرواره شعر وحدت سرزمین برداری کارگاه شعر نیز برگزار می‌شود، ابراز کرد: رونمایی از کتاب ۱۰ دوره شعر وحدت سرزمین برادری و افتتاحیه نگارخانه تخصصی سوره در خانه هنر سوره از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان در هفته وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: از اصلی‌ترین برنامه‌های این ایام برگزاری مهرواره ملی شعر سرزمین برادری است که در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار شهید آوینی حوزه هنری با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha