شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
نماز جمعه جوپار

حوزه/ خطیب جمعه جوپار گفت: مقام معظم رهبری در ماه گذشته به تولیدات فرهنگی اشاره کردند تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس باید به گونه باشد که تاثیر گذار و تحول آفرین باشد، اگر ما خود را مقلد رهبری می دانیم کار فرهنگی که انجام می دهیم مخصوصا برای شهدا باید تاثیر گذار و تحول آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام حسین صافی زاده امام جمعه شهر جوپار در خطبه دوم نمازجمعه ۲۳ شهریور ماه ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت امام زمان گفت: غیبت امام زمان(عج) به معنای حاضر نبودن آقا نیست ما در مدارس اینطور یاد گرفتیم کسی که بود حاضر، کسی نبود غایب و این در ذهن ما جا گرفته غایب یعنی کسی نیست و این اشتباه بزرگی است. غایب بودن امام به معنای حاضر نبودن نیست امام زمان(عج) غایب ولی حاضر هستند. امام زمان(عج) از چشم‌ما غایب ولی حاضر هستند و حضور دارند.

خطیب جمعه جوپار با بیان اینکه زمانی ما می توانیم حضور امام را احساس کنیم که اولا ایشان در زندگی ما ظهور کنند گفت: کی امام در زندگی ما ظهور کنند؟ وقتی که حضور و غیبت امام زمان برای ما تفاوتی نداشته باشد کسانی که به محضر ولی الله شرفیاب شدند کسانی بودند که همیشه حضور حضرت را در لحظات زندگی خودشان درک کرده بودند و حضور امام را در زندگی خود احساس کردند. امام در زندگی آنها ظهور کرده بود وکسی که امام در زندگی آنها ظهور پیدا کنند قطعا به محضرشان حضور پیدا می کنند. پس اگر ما آرزو داریم در زمان حضور امام باشیم کاری کنیم امام در زندگی مان ظهور پیدا کنند.

امام جمعه جوپار با اشاره به ۲۷ شهریور ماه که مصادف با چهل و سومین سالگرد شهادت شهید اهل جوپار شهید محمود زندی گوهرریزی بود گفت: این شهید در جبهه سوسنگرد به شهادت رسیدند. قسمتی از وصیتنامه شهید این نکات امده است؛《فقط رضای خدا را در کارهایمان بخواهیم. همیشه مقلد ولایت فقیه باشیم.》 اگر مقلد ولی فقیه باشیم به همه جا میرسیم کشور ما از همه لحاظ پیشرفت می کند. اکنون نقاط قوت کشور ما کجاست جایی که افرادی هستند که خود را مقلد ولایت فقیه می دانند. پیشرفتمان در همانجاست. کجاست جایی که عقبگرد داشتیم؟ جاهایی که افرادی بودند که خود را مقلد ولایت فقیه نمیدانستند.آیا در عمل هم مقلد ولایتیم؟《نماز را سبک نشمارید اطلاعت از خدا و در این زمان اطلاعت از نائب امام زمان را فراموش نکنید.》

حجت الاسلام صافی زاده ضمن تشکر از کسانی که در برپایی یادواره شهدا زحمت کشیدند اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ماه گذشته به تولیدات فرهنگی اشاره کردند تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس باید به گونه باشد که تاثیر گذار و تحول آفرین باشد، اگر ما خود را مقلد رهبری می دانیم کار فرهنگی که انجام می دهیم مخصوصا برای شهدا باید تاثیر گذار و تحول آفرین باشد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان دو شاخص معلوم کردند، کار فرهنگی باید تاثیر ماندگار بر مخاطبان جوان و نوجوان داشته باشد و دوم اینکه خروجی داشته باشد.

حجت اسلام صافی زاده خاطر نشان کرد: آمریکا بعداز آن که عراق را به تسلط خود درآورد در عراق حس غرب ستیز شروع به گسترش کرد. یک شبکه در عراق به اسم الحره درست کردند که مقرش لندن بود و هدف گذاری کردند، این سیاستی بود در سیاستنامه خودشان آمده که چرا این شبکه را تولید کردند اول اینکه گفتند ارائه تصویری صحیح از آمریکا ارائه دهد. صحیح دیگر بفهمید یعنی چه، یعنی یک تصویر قابل قبول برای یک فرد مسلمان عراقی، از آمریکا و آمریکایی ها یک تصویر ارائه دهند که مردم را فریب دهند. دوم اینکه این شبکه سیاست های آمریکا را به مردم بفهمانند و مردم را با خود همراه کنند. سومین دلیل اینکه فعالیت در حوزه روزنامه نگاری مستقل داشته باشند.

وی افزود: این شبکه چندوقت پیش تعطیل شد بعضی ها از تعطیل شدن شبکه های آمریکایی که غربی هستند خوشحال میشوند، خوشحال نشوید چون چند وقت پیش هم یک شبکه غربی فارسی زبان که علیه مردم ایران برنامه تولید میکرد تعطیل شد. این نشانه آن است که انها سیاست گذاریشان عوض می شود چون غربی ها به مرور زمان به این نتیجه می رسند که شبکه های ماهواره ای تاثیر گذاری خودشان را از دست دادند. چون مردم می دانند دشمن پشت این شبکه است. اینها باید طوری کار کنند که مردم نفهمند که آنها پشت این شبکه ها هستند. غربی ها به این نتیجه رسیدند که شبکه های ماهواره ای را تعطیل کنند و بروند در فضای مجازی تولید محتوا کنند. کسی که در فضای مجازی تولید محتوا میکند کسی او را نمی شناسد و میتواند راحت تولید محتوا کند و تاثیر گذاری خود را داشته باشد.

حجت الاسلام صافی زاده یاداور شد: هجمه عجیبی علیه اربعین در فضای مجازی ایجاد شد این هجمه روی ذهن چه کسانی باید اثر بگذارد. قرار است روی ذهن جوانان و نوجوانان و بچه های ما تاثیر بگذارد. روی نسلی که هنوز تفکرات ثابت و چارچوب ذهنی درستی پیدا نکرده است. می خواهند بگویند ای جوان و نوجوان ببین کشور تو روزی هزار بدبختی دارد اما بودجه کشور صرف راهپیمایی اربعین می شود. مگر چند موکب اربعین ایرانی ها بودند؟ هیچکدام هزینه ای از هیچ دولتی نگرفته بودند از زندگی شخصی خود هزینه میکردند ولی جوان و نوجوان ما این را که نمی داند و به این نتیجه میرسد که پول کشور ما در عراق، فلسطین و یا لبنان خرج می شود.

امام جمعه جوپار با بیان اینکه آمریکایی ها برا چه در اطراف کشور ما جایی که فرسنگ ها فاصله دارد پایگاه نظامی می سازند گفت: چون امنیت فقط از داخل کشور ایجاد نمی شود امنیت از خاج کشور هم تامین می شود. چطور کاری که آنها می کنند ماهم درحال انجام هستیم در لبنان و در سوریه پایگاه درست می کنیم در فلسطین. چطور کارآنها خوب است کار ما بد؟ چون کار ما جلوی کار آنهارا می گیرد. چه کسی میتواند جلوی کار را بگیرد؟ نسل جوان روی ذهنش کار بکند این هزینه برای ساخت پایگاه ها برای این است که من و شما راحت زندگی کنیم و موشکهای اسرائیل قرار نباشد تو کشور ما بخورد. ما باید اطراف اسرائیل را ببندیم تا موشک ها به کشور ما نیاید ما باید این هزینه را بکنیم تا امنیت مان تامین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha