جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
کد خبر: 1182554
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
یادواره شهدا
عکاس: فاطمه اسلامی

حوزه/ نوزدهمین یادواره ۴۸ شهید و ۶ شهید گمنام شهر جوپار در صحن و سرای حرم مطهر ابناء امام موسی بن جعفر(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، نوزدهمین یادواره ۴۸ شهید و ۶ شهید گمنام شهر جوپار چهارشنبه مصادف با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در صحن و سرای حرم مطهر ابناء امام موسی بن جعفر(ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران، و با حضور امام جمعه شهر جوپار و جمعی از مسئولین و بیش از هزار نفر از مردم‌ شهر جوپار و اطراف برگزار شد، راوی و جانباز دفاع مقدس شجاعی لحظاتی به روایتگری پرداخت.

راوی دفاع مقدس در این مراسم، ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه با برگزاری و حفظ یادواره‌های شهدا اسلام، روحیه مردم‌ را تقویت نمود، اظهار داشت: باید در مراسمات یادواره شهدا شرکت کنیم و برای خودمان توشه‌ای برداریم.

وی با یاداوری سخنی از حاج قاسم مبنی بر اینکه شهدای دفاع مقدس در نوک قله ظهور دیده می‌شوند، گفت: حاج قاسم در مورد هیچ کدام از شهدا چنین جمله‌ای را نگفته است.

وی خاطرنشان کرد: رزمنده‌های کرمانی در عملیات طریق القدس و آزاد سازی شهر بُستان نقش زیادی داشتند و حاج قاسم که آن زمان فرمانده دو گردان بود نیز در همین عملیات به شدت مجروح شد.

وی در مورد اینکه چرا لشکر ۴۱ ثارالله به این اسم معروف شد، یادآور شد: پس از آنکه شهید سلیمانی پرچم یا ثارالله قرمز رنگی که بر سنگری نصب شده بود را دید و از آن خوشش آمد، گفت تا اسم تیپ را ثارالله می‌گذارد و چون کد بیسیمش ۴۱ بود اسم تیپ را تیپ ۴۱ ثارالله گذاشت که بعدها نیز به لشکر تبدیل شد.

از برنامه های دیگر این یادواره رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای شهر جوپار به نام کبوتران حرم و تقدیر از نویسندگان این کتاب، اجرای گروه سرود دراک و مداحی محمدرضا نظری و گروه دمام سفیرالحسین بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha