دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
حسین طهماسبی

حوزه/ رییس کل دادگستری استان یزد گفت: در راستای پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم»، ۶ محکوم به قصاص نفس با رضایت قطعی اولیای دم، از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی، رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به بخشش پنج زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی یزد و یک محکوم در زندان شهرستان اردکان در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، اظهار کرد: با تلاش شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۳۱ مستقر در زندان مرکزی یزد و شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۵ شهرستان اردکان با مشارکت و همکاری هیأت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) به ۶ نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

وی با تشکر از خانواده‌های اولیا دم به خاطر ترویج فرهنگ گذشت و رأفت اسلامی، افزود: اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده‌های اولیا دم، نشان از ایمان و صبر جزیل این خانواده‌ها و ارادت آنها به خاندان عصمت وطهارت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) دارد.

این مقام قضائی ابراز امیدواری کرد: محکومان بخشیده شده با تأسی به آموزه‌های غنی فرهنگ اسلامی مسیر صحیح زندگی خود را انتخاب نموده و قدردان این گذشت باشند.

وی از سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های قبل سازش در استان یزد خبر داد و گفت: در دو ماه اخیر از چهار هزار و ۶۸۴ فقره پرونده قابل سازش وارده به مجموعه شورای های حل اختلاف استان یزد، دو هزار و ۴۸۷ فقره منتهی به سازش شده است که این امر نشان از ۵۳ درصد سازش در پرونده‌های وارده به مجموعه شورای حل اختلاف دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha