سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183539
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کتاب «دانشمند درمانده» منتشر شد

حوزه/ به کوشش انتشارات به نشر؛ برگزیده‌ای از کتاب اصول کافی در سه جلد «دانشمند درمانده»، «مژده ابوطالب» و «علی، جان محمد» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه کتاب‌های «داستان‌های اصول کافی» برگزیده داستان‌های عقیدتی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و سایر رشته‌های علوم اسلامی از کتاب اصول کافی است که در سه جلد «دانشمند درمانده»، «مژده ابوطالب» و «علی، جان محمد» به قلم روان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی اشتهاردی برای عموم مردم نگاشته شده است تا همه مردم در سطوح مختلف بتوانند از خرمن فیض کتاب کافی بهره ببرند و درس‌های سودمند اخلاقی و علمی اسلامی را بیاموزند.

کتاب «دانشمند درمانده» جلد اول مجموعه داستان‌های برگزیده کتاب اصول کافی است. در ابتدای این کتاب به صورت گذرا اشاره‌ای به زندگی کلینی رازی عالم بزرگ و محدث کبیر قرن دوم وسوم هجری پرداخته و از او به عنوان مجدد مذهب در قرن سوم هجری یاد می‌شود. ارزش اندیشیدن و فکرکردن، ارزش علم و دانش، توحید، خداشناسی و مسائل اعتقادی، دعا و نیایش، مسئولیت ما در برابر قرآن مجید از دیگر فصل‌های کتاب «دانشمند درمانده» است.

از مرحوم محمدی اشتهاردی نویسنده این اثر بیش از ۲۰۰ کتاب در زمینه‌های تفسیر قرآن، سیره اهل بیت (ع)، تاریخ اسلام، دین، اخلاق و ادبیات، به یادگار مانده که این آثار برای عموم مردم به‌ویژه جوانان، ارزشمند و مفید است. کتاب «قهرمان قهرمانان» از مجموعه زندگی پر افتخار از دیگر آثار این نویسنده در انتشارات به نشر است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ابوهاشم جعفری یکی از فقهای اسلام در عصر امام رضا (ع) و امام جواد (ع) می‌گوید: «در محضر حضرت رضا (ع) بودیم، افرادی نیز آنجا بودند. سخن از عقل و ادب به میان آمد. هر کسی چیزی می‌گفت. امام رضا (ع) فرمود: عقل از عطایای الهی است ولی ادب با رنج و زحمت تحصیل می‌شود؛ بنابراین کسی که در تحصیل ادب زحمت کشید آن را به دست می‌آورد ولی کسی که در کسب عقل رنج و زحمت کشد جز بر نادانی خود نمی‌افزاید.»

کتاب «دانشمند درمانده» با طراحی گرافیک سعید دین‌پناه و طراحی جلد وحید خاتمی در قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه منتشر شده و با بهای ۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به نشر به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت behnashr.com و اپلیکیشن کتاب‌خوان به نشر و فراکتاب نسخه الکترونیک کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نکته IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    21 0
    در نام‌گذاری آثار علاوه‌بر رعایت تناسب با موضوع و محتوای اثر، باید به لزوم ظرافت و دقت ذوقی و ادبی هم عنایت گردد؛ "دانشمند درمانده" بار منفی داشته و نام زیبایی برای این اثر محسوب نمی‌شود.