چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین استاد محمد شجاعی

حوزه/ششمین مرحله اردوی فکر و ذکر به همت موسسه منتظران منجی و با موضوع شرح ذکر "بسم الله الرحمن الرحیم" در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد شجاعی پژوهشگر و مسئول برگزاری این اردوها گفت: اردوی های فکر و ذکر در راستای بررسی اسمای الهی و بر مبنای معرفت نفس برگزار می شود که امسال ششمین دوره آن در شهر مقدس قم در حال برگزاری است.

وی افزود: در این دوره ها اساتید و دانشجویان و طلاب حضور دارند و افرادی می توانند در دوره ها شرکت کنند که یا در دوره های قبلی حضور داشته و یا اینکه از شش ماه قبل که اعلام می شود، ثبت نام کرده و بتوانند خود را به مباحث دوره جدید برسانند.

شجاعی با اشاره به برگزاری دوره های قبلی عنوان داشت: دوره های قبلی مبتنی بر شرح خطبه امام رضا(ع) بود که سه اردو برای آن موضوع برگزار شد و آستان قدس رضوی میزبان برگزاری دوره ها بود.

وی افزود: همچنین دوره های اذکار الهی در نماز همانند ذکر الله اکبر، تسبیح و دو دوره لااله الاالله نیز برگزار و در ششمین دوره نیز ذکر شریف «بسم الله الرحمن الرحیم» بررسی می شود.

پژوهشگر «انسان شناسی الهی» در پاسخ به این سؤال که چرا "بسم الله الرحمن الرحیم" برای این دوره انتخاب شده است، گفت: این دوره مبتنی بر سه اسم اعظم الله، الرحمن و الرحیم است که همانطور که در روایت نیز داریم، همه اسرار قرآن در سوره فاتحه و همه اسرار آن سوره هم در بسم الله نهفته است و پیامبر اکرم(ص) هم فرمودند که ام القرآن است.

وی ادامه داد: انسان ها اگر بخواهند مسیر انسانی را طی کنند و به هدف خلقت برسند باید با این سه اسم الله به عنوان معشوق خدا و با دو صفت رحمانیت و رحیمیت خودسازی کنند و به آن کمالات انسانی برسند.

شجاعی با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم گفت: فضای قم یک فضای معنوی بسیار خوبی است و از مضجع نورانی کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و هم مسجد مقدس جمکران بهره بردیم و شرکت کنندگان از این موقعیت استفاده کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha