چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
کد خبر: 1184135
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
مولوی خلیل شیخ احمدی امام جمعه باخرز

حوزه / امام جمعه باخرز گفت: امروز مشکلاتی که جهان اسلام گریبان گیر آن است باید با الگو قرار دادن سیره پیامبراعظم (ص) مشکلات جامعه اسلامی را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مولوی خلیل شیخ احمدی، امام جمعه باخرز، در همایش گرامیداشت هفته وحدت، امروز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه، در سالن همایش های تالار ابن هیثم به سیره پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) در سرزمینی به پیامبری رسیدند که جامعه روبه زوال را به جامعه روبه رشد و دارای تمدن تبدیل کرد.

وی ادامه داد: نخبگان، نظریه پردازان اگر بخواهند مدیریت یک فرد را مورد ارزیابی قرار دهند باید سه مورد را ملاک قرار دهند برنامه شخص، امکانات و نتیجه گیری که از برنامه شخص به دست می آید؛ برنامه حضرت محمد (ص) تزکیه، تقوا، زدودن نادانی از بین بردن آداب و رسوم غلط بدون که ظرفیت خاصی در اختیار پیامبر باشد این برنامه جامع پیامبر در آن سرزمین اتفاق افتاد و نتیجه کار ایشان امروز بیش از دو میلیارد انسان که ندای پیامبر خاتم (ص) را دریافت کردند و به تقوا و اخلاق ایشان شهادت می دهند.

وی با طرح این سوال که امروز چقدر شبیه پیامبر هستیم و ایشان را اسوه قرار داده‌ایم پرداخت و گفت: امروز مشکلاتی که جهان اسلام گریبان گیر آن است باید با الگو قرار دادن سیره پیامبراعظم (ص) مشکلات جامعه اسلامی را حل کند.

مولوی شیخ احمدی خاطر نشان کرد: امروز مردم غزه، کودکان و زنان بی گناه و بی دفاع به شهادت می‌رسند وظیفه ما نسبت به چنین حوادث تلخی در جهان اسلام چیست؟ همه به خصوص علما و دانشمندان مسلمان وظیفه دارند باید چاره اندیشی کنند در مقابل چنین جنایت‌هایی باید ایستادگی کرد نباید اجازه داد بیش از این جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین و غزه ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha