جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1184157
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
رونمایی از کتاب قطره ای از دریا

حوزه / کتاب قطره‌ای به رنگ دریا به ارتباط شهید عباس شجیعی با علما پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین نوربخش سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «قطره ای به رنگ دریا» که امروز در سالن جلسات کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: ما باید به معرفت دفاع مقدس برسیم، در واقع خلق آثار و منابع مکتوب گامی موثر در ترغیب و تشویق مردم به مطالعه این آثار و اشاعه ادبیات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی، خانه ادبیات دفاع مقدس هستند، گفت: ۱۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در خراسان رضوی وجود دارد که در کتابخانه‌های عمومی سطح استان بخشی به نام «دفاع مقدس» وجود دارد که به صورت تخصصی به ادبیات پایداری و دفاع مقدس پرداخته شده است.

حجت الاسلام علیرضا رامیار رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، ابراز کرد: خداوند ویژگی‌های مردم داری، اقتدار توأم با مهربانی، خلق عظیم و رحمت العالمین را در قرآن کریم به پیامبر(ص) داده است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، امنیت، نیروی انتظامی و مدافع حرم، یادآور رشد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «توجه کنید که کربلا نصف روز بوده و چه برکات وآثار فراوانی برای مسلمانان به همراه داشت، حال اینکه دفاع مقدس هشت سال بوده و ما می‌توانیم با قلم خود این برکات را ماندگار کنیم».

حجت الاسلام عبدالمجید اکبری نویسنده کتاب «قطره‌ای به رنگ دریا»، اظهار کرد: معتقدم شهدای ما همیشه به صورت جزیره‌ای بررسی شده‌اند و در اندک آثاری به صورت مجزا به آنان پرداخته شده، شهیدان ارتباط مستقیم با علما داشته‌اند و اگر شهیدانی داریم که همواره در جوار علما بوده‌اند، بدون شک از انسان‌های رستگار هستند.

وی گفت: شهید عباس شجیعی هر لحظه عمر خود را در کنار علما گذراند و از آنان درس گرفت، من در این کتاب تلاش کرده‌ام گوشه‌ای از زندگی این شهید را که ریشه در ولایت داشته‌ است، به عنوان شاگرد علمای بزرگ به تصویر بکشم.

اکبری در خصوص انتخاب نام کتاب نیز یادآور شد: «قطره ای به رنگ دریا» نامی است که برای کتاب انتخاب شده، «قطره» استعاره از «شهید عباس شجیعی» و «دریا» نیز کنایه از «علمای دین» دارد، که این شهید معزز لحظه لحظه زندگی خود را در کنار آنان گذرانده است.

در پایان خانواده معزز شهید عباس شجیعی به بیان خاطراتی از زندگی و شخصیت این شهید معزز پرداختند، همچنین فاطمه شجیعی دختر شهید و رئیس بخش جراحی بیمارستان ثامن شهرستان مشهد به خوانش بخش‌هایی از کتاب پرداخت.

کتاب «قطره ای به رنگ دریا(خاطرات و حکایات اخلاقی از شهید عباس شجیعی با گریزی بر سیره برخی از علمای خراسان)» اثر عبدالمجید اکبری قزوینی در ۱۷۷ صفحه توسط انتشارات بهار اندیشه مشهد در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب «قطره ای به رنگ دریا» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و حوزه مقاومت بسیج ۴ عمار(پایگاه مقاومت بسیج شهید باهنر) در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha