شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
امام جمعه اصفهان

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه روحانیت شیعه بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد، افزود: تنها کسی که دیگران را مانند خودش واردار به نماز خواندن و روزه گرفتن و کارهای نیک و جهاد در راه خدا می کند علما و روحانیت شیعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه 28 شهریور 1403 در آیین نکوداشت و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد ناصریان عالم انقلابی و پیشکسوت آران و بیدگل که با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس َشورای اسلامی ،مسئولان ، روحانیون ، ائمه جمعه منطقه کاشان، میران ، اساتید و طلاب مدارس علمیه و اقشار مختلف مردم در حسینیه ابوالفضلی دهنو آران و بیدگل برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون دنباله رو مکتب الهی هستندگفت:شهید بهشتی فرمودند ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه مکتب تمام اولیاء خدا و روحانیت شیعه شیفته خدمت معنوی به خلق خداست گفت: پیامبراکرم (ص) فرمود مثل امت من روی زمین مثل ستارگان روی زمین است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه جامعه دینی همیشه و در تمام مراحل به وسیله روحانیت هدایت می شوند،گفت: دربین مردم الان هم گروهی هستند که می گویند با امریکا رابطه برقرار کنیم درحالی که نمی دانند آنها با دین ما مخالف هستند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هیچ وقت یهود و نصاری از مسلمانان راضی نمی شوند مگر اینکه تبعیت از آنها کنند گفت: کسی که از یهود پیروی کند دیگر انسان زنده نیست،لذا انسان زنده غیر از خدا تحت فرمان هیچ موجود دیگری نباید باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مرگ و زندگی انسان ها رامعنا می کند گفت: انسانی مرده است که مغلوب غیر خدا باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مصر و اردن از ترس تحریم امریکا و گرفتن خوشی شان حتی یک فشنگ خودشان را علیه اسرائیل در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه استفاده نمی کنند گفت: همانطور که امام راحل در تبعید به ترکیه فرمود اینگونه کشورها با پول ملت خود اسلحه از امریکا می خرند و در انبار برای خودشان نگهداری می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد بابیان اینکه مخالفت با یهود در این نیست که بنشینیم تحلیل کنیم گفت: مخالفت و ایستادن در مقابل آمریکا و اسرائیل را باید عالمان دین به ما نشان بدهند.

وی با بیان اینکه براساس آیات قرآن اگر کسی از شما مسلمان است عظمت یهود را بپذیرد دیگر از ما نیست گفت: خودما هم اگر چیزی بلد هستیم به وسیله علما و حوزه های علمیه یادگرفته ایم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر علما و روحانیت نباشند مردم در مسیر غلط واشتباه قرارمی گیرند گفت : امام صادق (ع) فرمود علمای شیعه ما دربرابر ضعفا قرار گیر بگیرند مرزبانان هستند و اجازه نمی دهندآنها را گول بزنند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه روحانیت شیعه بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد، افزود:تنها کسی که دیگران را مانند خودش واردار به نماز خواندن و روزه گرفتن و کارهای نیک و جهاد در راه خدا می کند علما و روحانیت شیعه هستند.

4 هزار روحانی دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از کل 30 هزار روحانی 4 هزار نفر از آنها به شهادت رسیدند،گفت : 700 نفر از روحانیون شهید کشور در دوران دفاع مقدس متعلق به استان اصفهان می باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت شیعه در دوران دفاع مقدس پیشتاز بودند گفت:علمای شیعه علاوه بر تبلیغ دین در کارهای خیر و حتی جنگ و شهادت پیشتاز مردم هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ابعاد شخصیتی و سابقه مبارزاتی حجت الاسلام والمسلمین ناصریان گفت: این عالم دینی در عین حالی که یک انسان فاضل و باسواد بود قالی باف ماهری نیز بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این روحانی مبارز در اوقات فراغت و شب ها قالی بافی می کرد و دسترنج قالی بافی خودش را صرف کمک به ساخت مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل می کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه خیلی از روحانیون بدون توقع کارمی کنند گفت: علما و روحانیون علی رغم دریافت کمترین حقوق هیچ موقع دادشان بلند نمی شود و اعتصاب نمی کنند.

امام جمعه اصفهان قانع بودن را زیبایی کار روحانیون دانست و افزود: مردم باید به روحیه زیبایی گذشت و ایثار روحانیونی همچون حجت الاسلام والمسلمین ناصریان افتخار کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: روحانیون و علمای دینی ما بزرگواری و قناعت و ساده زیستی را از قرآن و اهل بیت(ع) یادگرفتند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین ناصریان به خاطر عشق به خدا باغ را تبدیل به حوزه علمیه کرد گفت: این روحانی بزرگوار برای همه خصوصا محله دهنو آران و بیدگل میزبان خوبی بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha