شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
کد خبر: 1184361
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت برگزار شد

حوزه/ آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی زنده یاد حضرت آیت الله بهجت به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره)، از مراجعِ تقلید و استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی را در تالار اجتماعات شهید مطهری برگزار کرد.

در این مراسم ابتدا محمود شالویی به عنوان رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن خیر مقدم به مهمانان و بیت زنده یاد حضرت آیت الله بهجت از ویژگی‌های این استاد برجسته دینی سخن گفت.

در ادامه این مراسم دکتر حسین کلباسی اشتری، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی گفت: زنده یاد حضرت آیت الله بهجت به دنبال حقیقت دین و ذوب در دین بود، آنگونه که این استاد برجسته دین به کمال دین رسید و توانست در طول حیات بابرکت خود شاگردان بسیاری را تربیت کند و مصداق بارز یک استاد دینی و اخلاقی بود برای نسل جوان.

در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله زنده یاد محمد تقی بهجت، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی بهبهانی از استادان حوزه علمیه قم در مورد سیر و سلوک حضرت آیت الله بهجت گفت: بر روی سنگ مزار زنده یاد حضرت آیت الله بهجت نوشته شده است "العبد" و او عبد صالح خدا بود و این امر را بر همگان توصیه می‌نمود.

وی افزود: عبودیت پروردگار می‌تواند زمینه محبت خدا را فراهم کند و حضرت آیت الله بهجت به این مقام رسیده بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهبهانی گفت: زنده یاد حضرت آیت الله بهجت به اذکار خداوند بسیار اهمیت می‌دادند و در هر شرایطی به این امر مداومت داشتند.

همچنین در ادامه این مراسم از جدیدترین کتاب زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی زنده یاد حضرت آیت الله العظمی بهجت رونمایی شد. این کتاب در سه بخش مقالات، مصاحبه‌ها و گفتگوها و خاطرات و یادها در ۴۵۸ صفحه به کوشش حسین کلباسی اشتری گردآوری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha