جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
پژوهش

حوزه / سومین جلسه کارگاه «روش تحقیق پیمایشی - میدانی» در مدیریت حوزه علمیه خواهران در جمع فعالین پژوهشی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، پیرو تفاهم نامه حوزه علمیه خواهران استان یزد با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد، روز گذشته سومین جلسه کارگاه «روش تحقیق پیمایشی - میدانی» با حضور استاد معصومه دشت آبادی مسئول امور پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران در جمع فعالین پژوهشی برگزار شد.

دشت‌آبادی با اشاره به تحقیقات پیمایشی انجام شده، اظهار داشت: دانستن ساختار مقالات در پژوهش بسیار مهم است و ترتیب این ساختار باید رعایت شود.

وی با بیان شیوه نوشتن مقدمه در این نوع تحقیقات، گفت: در مقدمه باید ابتدا تعریفی از متغیر مستقل و وابسته بیاید و بعد توصیفی از جامعه مورد تحقیق و پیشینه تحقیق و بعد به ترتیب آمارها، ضرورت تحقیق و دلیل نهایی که می‌تواند با سوال بیان شود، قرار می‌گیرد.

دشت آبادی ابراز کرد: هر کدام از قسمت‌های گفته شده در مقدمه باید در یک پاراگراف نوشته شود و تعداد کلمات مقدمه بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه و تمام مطالب مقدمه نیز باید مستند باشد.

وی تصریح کرد: روش تحقیق که باید انجام دهیم از نوع شبه آزمایشی است که دارای دو گروه است، گروه کنترل و گروه آزمایش که فقط گروه آزمایش مورد آموزش واقع می‌شوند و قبل و بعد از آموزش از گروه تست گرفته شده و بعد دو تست را مقایسه کرده و عملکرد آن را با گروه کنترل می‌سنجیم.

مسئول امور پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره)، به بیان شیوه‌های مختلف مقاله نویسی بین المللی پرداخت و از طلاب خواست مقالات این شیوه‌ها را بررسی و بیان مسأله‌های موضوع‌های پژوهش خود را بنویسند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha