جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه هراتی تربت‌حیدریه گفت: وحدت امت اسلامی یک تاکتیک نیست، بله یک حقیقت و تفکری است که اگر امروز همه امت واحد می‌شدند، رژیم کودک‌کش صهیونیستی نمی‌توانست این میزان جنایت را در غزه مرتکب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهمی که می‌توان به کرامت انسانی دست پیدا کرد، مسأله وحدت امت اسلام است، لذا پیامبر اسلام(ص) قبل از ورود به مدینه، مسجدی را به‌عنوان کانون وحدت احداث و بین مهاجر و انصار عقد اخوت و برادری بستند.

وی اضافه کرد: وحدت در آیات و روایت جایگاه خاصی دارد، همان‌گونه که امیرالمومنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه فرمودند: «از هر کجا آوای اختلاف بلند شود در نفس قطع کنید، هر چند زیر عبای من باشد».

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم راه پیامبر اسلام(ص) را ادامه دهیم تا به قله رفیع کرامت انسانی برسیم، باید همه امت اسلامی با هر مذهب و گرایشی در برابر استکبار جهانی ید واحده شوند تا عزت اسلام و مسلمین حفظ گردد.

مدیر مدرسه علمیه هراتی تربت‌حیدریه با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یک تاکتیک نیست، بله یک حقیقت و تفکری است که اگر امروز همه ید واحده می‌شدند رژیم کودک‌کش صهیونیستی نمی‌توانست این میزان جنایت را در غزه مرتکب شود. گفت: در صورتی که تفرقه و اختلاف امت اسلامی‌ کنار گذاشته می‌شد امروز آنچه که رژیم کودک‌کش اسرائیل مردم را در غزه و فلسطین قتل عام می‌کند شاهد نبودیم، لذا راه رسیدن به عزت، وحدت امت اسلامی است که امام راحل در قرن اخیر منادی وحدت شدند و فرزند خلف ایشان همین مسیر را ادامه می‌دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان بیان کرد: یقینا وحدت امت اسلامی یک تفکر است و واقعیتی می‌باشد که در هر شرایطی باید حفظ شود، چرا که در سایه وحدت ارزش‌های والای انسانی و عزت امت اسلامی تامین و جنایات رژیم کودک‌کش متوقف می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha