دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
حیدری

حوزه/ مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی خیریه اکرام باران رحمت با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و برخی مسئولین سازمان بهزیستی و جمعی از اعضای مجمع خیرین کشورافتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم افتتاح موسسه خیریه اکرام باران رحمت که با حضور برخی مسئولان سازمان بهزیستی و جمعی از اعضای مجمع خیرین کشور برگزار شد، گفت: این مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی به منظور نگهداری از فرزندان دارای اختلالات هوشی و رشدی زیر ۱۴ سال با ظرفیت ۱۰۰ نفر به همت نیروی زمینی ارتش برای کارکنان این نیرو به بهره برداری رسیده است.

امیر حیدری اظهار کرد: با بررسی میدانی و نظر کارشناسان درصدد هستیم تا با اجرای طرح‌هایی به صورت فرابخشنامه‌ای، کارکنان ارتش و خانواده های آنان که دارای فرزندان با اختلالات هوشی و رشدی هستند را تحت پوشش قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: یکی از این طرح‌ها کمک به بیماران صعب العلاج است، کسانی که درمان سخت و طاقت فرسا دارند و نگهداری آنها جز در مرکزی مجهز برای خانواده میسر نیست، در همین خصوص این مرکز را به عنوان موسسه خیریه باران رحمت نیروی زمینی برای نگهداری فرزندان معلول کارکنان نیروی زمینی ارتش که نیاز به نگهداری در چنین مراکزی دارند را پیش بینی و راه اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی تهران و جامعه خیرین و موسسه خیریه الغدیر در این زمینه به کمک ما آمدند تا ما امروز با مدیریت خوبی که اعمال شده این موسسه را راه اندازی و به بهره برداری برسانیم.

امیرحیدری با بیان اینکه این موسسه خیریه در اراضی نیروی زمینی ارتش ایجاد شده است، تصریح کرد: کل هزینه‌های ساخت این مرکز را نیروی زمینی ارتش پرداخت کرده است، اما در بخش اداره و ارائه خدمات، تمام مسئولیت اجرایی، ارائه خدمات و هزینه های خدمات را خیرین محترم تقبل کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برنامه ای برای راه اندازی این خیریه در سایر استان ها دارید یا خیر، گفت: برنامه ریزی کردیم که در چند استان مهم مرکزی به صورت مشابه در مقیاس کوچکتر از این موسسه را بسازیم اما فعلا مجموعه ای در دست افتتاح نداریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه از لحاظ شرایط تخصیص بودجه و مراحل قانونی با محدودیت اعتبار برای اداره کردن این موسسه مواجه هستیم،خاطرنشان کرد: تمام امید من به جامعه خیرین کشور است که ما را در ادامه این راه همراهی کنند و از خیرین می خواهم که ما را در این راه تنها نگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha