جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
روحانی

حوزه/ امام جمعه موقت آران و بیدگل لباس روحانیت را لباس سربازی امام زمان (عج) دانست و گفت : طلاب برای رسیدن به سربازی امام زمان(عج) باید تمام سختی ها را تحمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام شیخ علی روحانی، امام جمعه موقت آران و بیدگل، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره)کاشان، ضمن تبریک میلادباسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق (ع )اظهار داشت: علومی که مربوط به غیر حوزه است علم الدیان است چرا که انسان ها به آن علوم نیز نیاز دارند. .

استاد حوزه و دانشگاه آسایش را در سایه علم دانست و افزود: غذایی که می خوریم آسایش است یکی دانشمندان غربی گفت دنیای امروز به دنبال ایجاد آسایش برای مردم می باشد به نحوی که اگر جایی آسایش نباشد مردم بی خبر و جاهل می گویند آرامش نداریم در صورتی که اینجا جای آرامش است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در زمان جنگ در داخل شهر آرامش داشتیم ولی شب ها از ترس حمله هواپیماهای صدام آرامش نداشتیم گفت: در سنگر های جبهه از ترس احشام و جانوران جرات بیرون آمدن از سنگر را نداشتیم ولی به دلیل ذکر خدا آرامش پیدا می کردیم .

امام جمعه موقت آران و بیدگل با بیان اینکه طلاب قدر خودشان را بدانند، گفت: طلاب هرآنچه که در حوزه یاد بگیرند در کنار خدا و پیامبر هستند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه هرکس یک قدم برای کسب علم بردارد خداوند متعال یک قدم به سوی بهشت نزدیکترش می کند؛ گفت: بر اساس آیات قرآن تمام ساکنین آسمان ها و زمین حتی ماهیان دریا برای طالب علم طلب مغفرت می کنند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با بیان اینکه طلاب باید حلال و حرام را بیاموزند و به به مردم یاد بدهند، افزود: تمام کارهای مفیدی که جنبه علمی و توصیه های دینی ،حتی صله رحم ، صله استاد، شاگرد و صله به همسایه دارد باید در حوزه های علمیه یاد بگیریم.

حجت الاسلام روحانی با بیان پیامبر اکرم (ص) مباحثه کنندگان علمی را تشویق می کرد خطاب به طلاب گفت: شما که توفیق تحصیل در حوزه را پیداکرده اید سعی تان تحصیل برای خدا باشد.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با بیان اینکه خدمات تمام روحانیون یکسان نیست، گفت: تعدادی از روحانیون به علت احساس شرعی مسئولیتی را برای خدمت به جامعه و مردم پذیرفته اند.

حجت الاسلام روحانی با بیان طلاب از توهین های عده ای معدود از تحصیل در حوزه دلسرد نشوند، گفت: وقتی نیت ها خدایی شد متلک ها درون انسان را شاد می کند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل لباس روحانیت را لباس سربازی امام زمان (عج) دانست و گفت : طلاب برای رسیدن به سربازی امام زمان(عج) باید تمام سختی ها را تحمل کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha