جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال جدید تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان غربی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آن چه به عمل انسان ارزش می‌دهد، داشتن نیت خالص و صالح است و باید نماز شب و نماز جماعت در اولویت طلاب باشد و طلاب بدان عامل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آئین افتتاح سال جدید تحصیلی حوزه علمیه خواهران و برادران آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید به آن چه می‌خوانند عامل باشند و از تقوا و خودسازی غافل نشوند.

طلاب به آنچه می‌آموزند، عامل باشند

وی با تأکید بر لزوم دائم الوضو بودن طلاب در حوزه علمیه، گفت: آن چه به عمل انسان ارزش می‌دهد، داشتن نیت خالص و صالح است و باید نماز شب و نماز جماعت در اولویت طلاب باشد و طلاب بدان عامل باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، توسل به حضرات معصومین و توکل به خدای متعال و داشتن ارتباط قلبی با آن‌ها را از دیگر لوازم طلبگی عنوان کرد و یادآور شد: از آیت الله بهجت(ره) نقل شده که، هر کس سوره یاسین را بخواند و ثواب آن را هدیه به حضرت زهرا(س) و سوره واقعه را خوانده و ثواب آن را هدیه به حضرت علی(ع) و دعای عهد را بخواند و ثواب آن را هدیه به مادر امام زمان(عج) کند، حتماً عاقبت بخیر خواهد شد، چه بخواهد و چه نخواهد.

وی ابراز کرد: طلبه‌ها باید شبانه روز تلاش و مجاهدت علمی داشته باشند و طلاب نسبت به وظائفی که در برابر انقلاب و دفاع از آرمان‌های آن دارند، غافل نشوند و به تبیین روی بیاورند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی و مسئول آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha