جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام مرتضوی پناه مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه

حوزه/ حجت الاسلام مرتضوی پناه در نشست اخلاق اساتید مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه اصفهان، شرح صدر را کلید تربیت طلاب دانست و بر اهمیت حلم، حکمت و عفت در اخلاق استاد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین مرتضوی پناه، استاد اخلاق حوزه، صبح امروز در نشست اخلاق اساتید با عنوان «نقش استاد در تربیت طلاب» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه اصفهان، با تأکید بر اهمیت شرح صدر در تربیت طلاب، این ویژگی را کلیدی ترین ویژگی برای تربیت طلاب دانست.

استاد اخلاق حوزه، به تبیین نقش اساتید در تربیت طلاب پرداخت و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، شرح صدر را نعمتی عظیم و کلیدی برای رسیدن به کمال دانست.

حجت الاسلام مرتضوی پناه بیان کرد: شرح صدر به معنای گشاده‌دلی و پذیرش دیگران است و استادی که به این ویژگی مجهز باشد، می‌تواند طلاب را به سمت کمال هدایت کند.

وی در ادامه، حلم، حکمت و عفت را سه ویژگی مهم برای تربیت اخلاقی برشمرد و گفت: حلم، میوه‌ای از شرح صدر است و کسی که حلم داشته باشد، می‌تواند به مقام نبوت نزدیک شود. حکمت نیز از دیگر ویژگی‌های مهم است و انسان حکیم، به خداوند نزدیک‌تر است. عفت نیز به عنوان ویژگی فرشتگان معرفی شده است و محافظت از چشم، کلید دستیابی به عفت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، راهکارهایی برای تعامل مؤثر اساتید با طلاب ارائه داد. استاد مرتضوی پناه بر اهمیت انس با طلاب، پرهیز از تکبر، جویای احوال بودن از طلاب و خوش‌رفتاری با آنها تأکید کرد.

وی همچنین توصیه کرد که اساتید برای ایجاد انگیزه در طلاب، از روایات کوتاه استفاده کنند.

در پایان این نشست، خانم جهانبخش، مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه اصفهان، به همراه اساتید به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی تعامل مؤثر با طلاب و ارتقای سطح آموزشی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha