جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام عرفانی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: مهمتر از جهاد اصغر آمادگی برای جهاد اکبر است که تا می‌توانیم در تقوای الهی کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی امروز در دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار داشت: کلمه ما استطعتم، در دو سوره قرآن بیشتر نیامده، یکی در آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال و دومی در آیه ۱۶ سوره مبارکه تغابن که در هر دو هم با موضوع جهاد و میدان جهاد آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: در آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال، کلام خداوند متعال برای جهاد اصغر است که تمام نیروها را به آمادگی در تمام ابعاد فرا می‌خواند که مسلمانان در میادین جهاد اصغر قوی باشند که این معنا به حمدالله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت دنبال شده و نظام و نیروهای مسلح به تمام معنا در آمادگی هستند و دشمن به خاطر این آمادگی نه تنها جرأت و جسارت به حریم ایران را ندارد، بلکه فرسخ‌ها عقب نشینی کرده است.

دبیر شورای حوزه استان قزوین، عنوان کرد: در آیه ۱۶ سوره تغابن، کلام خداوند متعال برای جهاد اکبر است که مهمتر از جهاد اصغر آمادگی برای همین جهاد اکبر است که تا می‌توانیم در تقوای الهی کوشا باشیم، چرا که تمام آن آمادگی‌های نظامی و امکانات برای جهاد اصغر اگر در کنارش تقوا و ایمان نباشد، راه به جایی نمی‌برد، چنانچه بعضی از کشورها تا بُن‌دندان مصلح هستند، اما در میادین کم می‌آورند به دلیل اینکه آن روح ایمان و تقوا و معنویت یا به طور کل نیست یا اینکه ضعیف است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۶ سوره تغابن تأکید دارد که تا می‌توانید تقوا و معنویت و رشد و تعالی در این زمینه را داشته باشید و راه کارش را هم اضافه می‌کند که فاسمعوا و اطیعوا، از آن رأس ولایت دستورها و سخن‌ها را هم گوش بدهید و هم اطاعت کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی برنامه‌های حوزه در هفته دفاع مقدس را بیان کرد و یادآور شد: فضا سازی مدارس علمیه با موضوع دفاع مقدس، برگزاری بزرگداشت دفاع مقدس در مدارس علمیه، دیدار با خانواده شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا مخصوصا شهدای طلبه، کارساز و تاثیرگذار در تربیت طلاب امروز است.

گفتنی است مدیر حوزه علمیه استان قزوین به همراه معاونین مدیریت حوزه علمیه استان قزوین با حضور در یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس با آرمان‌های والای شهدا تجدید میثاق کردند.

مهمتر از جهاد اصغر آمادگی برای جهاد اکبر است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha