جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام عبداللهی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی ممتحن قرآن کریم، با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آموزه‌های آن، بر اهمیت هویت‌شناسی طلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی ممتحن قرآن کریم، بر اهمیت هویت‌شناسی طلاب تأکید کرد.

وی در این مراسم که با حضور ۴۵ نفر از برگزیدگان آزمون ورودی از استان‌های تهران، البرز، کردستان، سمنان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آموزه‌های آن تاکید کرد و گفت: «طلبه بودن یک شغل نیست، بلکه یک رسالت است. علما ستارگانی هستند که راه را برای دیگران روشن می‌کنند.»

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با تاکید بر جایگاه والای آموزش و عمل به قرآن، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش علما در پیشرفت علم و دین، بر وظیفه طلاب برای پاسداری از این میراث گرانبها تاکید کرد و گفت: "حوزه قرآن، حوزه نور و روشنائی است و انتخاب این مسیر، به منزله افزودن بر نور ایمان است."

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که بر اهمیت یادگیری، آموزش و عمل به قرآن تاکید می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نژاد با بیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآنی، انسان را به خداوند متعال نزدیک‌تر می‌کند، بر ضرورت توجه به این نکته مهم تاکید کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روایات و سیره عملی بزرگان دین، از جمله امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد که علما نقش بسیار مهمی در حفظ و انتقال دین دارند.

حجت الاسلام عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه برخی طلاب شناخت کاملی از هویت طلبگی ندارند، گفت: «طلبه بودن یک شغل نیست، بلکه یک رسالت است. علما ستارگانی هستند که راه را برای دیگران روشن می‌کنند.»

وی با اشاره به دغدغه‌های برخی طلاب در خصوص آینده شغلی، افزود: «طلبه بودن به معنای بی‌کاری نیست، بلکه به معنای انجام وظایف دینی و اجتماعی است. یک طلبه می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند تبلیغ، تدریس، پژوهش و حتی کارهای اجتماعی فعالیت کند.»

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان، از شرکت کنندگان در دوره خواست تا به هویت خود افتخار کنند و در راه حفظ و گسترش دین اسلام تلاش کنند.

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این دوره سه روزه، تحت نظر اساتید برجسته به فراگیری مباحث تخصصی داوری پرداختند تا بتوانند به عنوان ممتحن در آزمون‌های قرآنی فعالیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha