جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: حوزه های علمیه خواهران یکی از شئونشان تربیت مادران و همسران مؤمن و ولایی است و اگر حوزه علمیه در این امر موفق شود قطعا ده ها و هزاران خانواده توسط یک طلبه مؤمن و متدین می توانند در  مسیر درست قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه نجمه خاتون علیهاالسلام تکاب که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و تبیین رشادت های رزمندگان در جبهه ها، اظهار داشت: انسان مؤمن و ولایی خصوصا طلبه امام زمان (عج) همیشه با باطل در نبرد و ستیز است و این نبرد هرگز پایان ندارد، چرا که از روز اول خلقت انسان، حق و باطل در نبرد بوده است و روزی نبرد با اسلحه و مهمات نظامی بود و که طلاب پیشاپیش مردم در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند و نبرد امروز از نوع نرم و فرهنگی است که طلبه باز هم پرچمدار و پیشرو این نبرد با باطل است که اسلحه آن علم و تقوا و جهاد و شجاعت است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران یکی از شئونشان تربیت مادران و همسران مؤمن و ولایی است و اگر حوزه علمیه در این امر موفق شود قطعا ده ها و هزاران خانواده توسط یک طلبه مؤمن و متدین می توانند در مسیر درست قرار گیرند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: انتظار از مسئولین این است که به مدارس علمیه خواهران خصوصا مدارس علمیه ای نظیر تکاب که از موقعیت جغرافیایی مهم اما از امکانات کم برخوردار هستند، توجه ویژه و جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: دشمن امروز نقش مادری و همسری زنان را نشانه گرفته است و به نیک می داند که اگر در این امر موفق بشود راه زیادی را در تغییر فرهنگ دینی و الهی در جامعه برداشته است و طلاب خواهر ماموریت دارند با این نقشه های دشمنان مقابله و جهاد کنند.

حجت الاسلام کوهی عنوان داشت: توجه به مدارس علمیه خواهران موجب خواهد شد این مدارس روز به روز پرشکوه تر باشند و رونق بیشتری به خود بگیرند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha