جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اراک

حوزه/ آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران نقشی مؤثر در فرهنگ جامعه دارند، به طوری که بانوان طلبه علاوه بر تحصیل علم و تهذیب نفس، نقشی مهم به عنوان نقش تربیتی فرزندان برعهده دارند که در رونق و ترویج فرهنگ ارزشمند دینی و اسلامی می‌توانند در آینده منشأ آثار و برکات باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز در مراسم آغاز فعالیت و بازگشایی مدارس علمیه خواهران استان مرکزی که در مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) اراک برگزار شد، با اشاره به نقش مهم و ارزنده حوزه های علمیه اظهار کرد: حوزه های علمیه در کنار بخش دانشگاهی دو بال بالنده توسعه و پیشرفت کشور هستند و قطعاً این دو مرکز علمی و اندیشه ساز کشور قطب اصلی تولید فکر و اندیشه در کشور هستند. بنابراین توسعه و پیشرفت حوزه های علمیه در کشور آثاری ماندگار و برکاتی ارزنده برای کشور و جامعه ما خواهد داشت که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نقش مؤثری در فرهنگ جامعه دارند، به طوری که بانوان طلبه علاوه بر تحصیل علم و تهذیب نفس، نقشی مهم به عنوان نقش تربیتی فرزندان برعهده دارند که در رونق و ترویج فرهنگ ارزشمند دینی و اسلامی می‌توانند در آینده منشأ آثار و برکات باشند.

وی افزود: دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافات، فراهم نمودن زمینه‌های جامعه پذیری صحیح، فراهم آوردن زمینه برای اجرای احکام احیای مسجد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگ ساز جامعه و در نهایت ترویج اخلاق حسنه در جامعه از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه طلاب قرار داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به رسالت امروز حوزه‌های علمیه گفت: امروز، وظیفه سنگین و مهم حوزه‌های علمیه، تولید مباحث حوزوی و کاربردی کردن آنها در جامعه است، چراکه چنین موضوعی در مقابله با تهاجم دینی و فرهنگی دشمن نمودی عینی خواهد یافت و زمینه شکست و سرخوردگی دشمنان را فراهم خواهد آورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha