جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه بعضی از کارها بر گردن حوزه است، گفت: قضاوت واجب است و باید نیروی مناسب آن تربیت شود و حوزه های علمیه اساس این موضوع هستند، نمی شود بگوییم حوزه متوقف بماند و بگوییم تمدن نوین اسلامی باید بسازیم، متناسب با مسائل جدید اجتهادات جدید می خواهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در آیین سال جدید افتتاحیه مرکز تخصصی امام حسین(ع)، حوزه علمیه را مانند درختی که ریشه ثابت کرده است برشمرد و اظهار کرد: خداوند درخت دانش را به یک درخت پر ثمر مثال زده است که اصلش ثابت است، حوزه علمیه از زمان شیخ طوسی بیش از هزار سال می جوشد و ریشه ثابت کرده است.

وی افزود: حوزه های علمیه ریشه محکمی دارند، حجیت در زمان غیبت برای علما هستند این ها عظمتی هستند که حوزه های علمیه تشیع دارند و در هر عصری و سرزمینی این اصل ثابت باید شاخه های نو بزند و میوه های تازه دهد الحمدلله پس از انقلاب اسلامی در منطقه و استان ما خداوند به آیت الله دستغیب توفیق داده است مه مدرسه علمیه رضویه و مرکز تخصصی را ایجاد کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در فارس ۲۵ مدرسه قدیمی و تاریخی وجود دارد که مایه افتخار است، اما اینکه بگوییم حوزه امروز ثمر می دهد باید کسی آن را نو می کرد و آیت الله دستغیب این کار را کرد و طلاب جوان نیز در آینده باید این کار را انجام دهند تا تازگی حوزه بماند.

وی با بیان اینکه بعضی از کارها بر گردن حوزه است، خاطرنشان کرد: قضاوت واجب است و باید نیروی مناسب آن تربیت شود و حوزه های علمیه اساس این موضوع هستند، نمی شود بگوییم حوزه متوقف بماند و بگوییم تمدن نوین اسلامی باید بسازیم، متناسب با مسائل جدید اجتهادات جدید می خواهد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: باید نظریه پردازی های جدید شکل بگیرد که با وجود آن پاسخ نیازهای جدید نیز انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha