جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اراک

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: رسالت حوزه های علمیه در مرحله اول تربیت، تهذیب، معنویت و انسان سازی است و در مرحله بعد فقاهت، اجتهاد و تعلیم است‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه شهر اراک که با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: ما معتقدیم رسالت حوزه های علمیه در مرحله اول تربیت، تهذیب، معنویت و انسان سازی است و در مرحله بعد فقاهت، اجتهاد و تعلیم است که در رکن دوم کلاس های اخلاقی، ضرورت وجود مباحث اخلاقی و تهذیب در مدارس دائما توسط ائمه جمعه، روحانیون و اساتید تذکر داده می شود.

حجت الاسلام گودرزی اظهار داشت: توجه حوزه های علمیه به رکن تربیت بیش از دیگر بخش ها است و ما نیز تاکیدمان بر همین مسئله است که بنا به آیات قرآن تهذیب و تزکیه تقدم بر تعلیم دارد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه خواهران در استان پرداخت و گفت: استان مرکزی ۱۸ مدرسه علمیه با ظرفیت ۱۴۴۷ طلبه در حال تحصیل و ۱۱۷۹ طلبه دانش آموخته دارد که در رشته های فقه و اصول، ادبیات عرب، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی می باشند.

حجت الاسلام گودرزی اظهار داشت: در سالی که گذشت دوره های ارتقاء اساتید و در سال جدید هم دوره نرم افزار حدیثی و ارزیابی اساتید برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی از برگزاری کارگاه های آموزشی کتابداران، برگزاری چهار کرسی علمی و ترویجی در مدارس، راهیابی گروه مناظره سطح سه ساوه به دوره مناظرات کشوری، تدوین ۱۰ جلد کتاب توسط طلاب و اساتید در سال ۱۴۰۳ که در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد، خبر داد.

وی همچنین به برگزاری مسابقه رشد اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۴ گروه در این مسابقه شرکت کردند که این مسابقه تا ۱۵ مهر تمدید شده و گروه های بیشتری می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

حجت الاسلام گودرزی به برگزاری چندین پیش نشست علمی در مدارس سطح استان اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و آموزشی بسیاری در سطح استان در حال اجرا است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: از حیث فرهنگی نیز تاسیس کانون های هلال احمر مدارس علمیه در سطح استان، کانون انجمن زن و خانواده، کانون دانش آموختگان، دوره عفاف و حجاب، دوره افزایش جمعیت در مدارس تاسیس و برگزار شد و ۱۷۰ نفر از طلاب به عنوان هیات امنای مساجد در ۱۲ شهر و با حمایت ائمه جماعت مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha