سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
کد خبر: 1188859
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
ساوه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: رسالت حوزه‌های علمیه در فقه، فقاهت، اجتهاد و تربیت، تهذیب و اخلاق می‌باشد و تزکیه و تعلیم پایه و رکن مدارس علمیه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم افتتاحیه سطح ۴ موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه با حضور حجت الاسلام والمسلمین گودرزی مدیرحوزه علمیه خواهران استان مرکزی و معاونین، امام جمعه ساوه، موسس و مدیران و معاونین مدارس علمیه شهرستان برگزار شد.

در ابتدا کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول(س) ضمن عرض تسلیت شهادت رهبر مقاومت سیدحسن نصرالله، اظهار داشت: انسان هر چقدر در راه آموزش علم و دانش تلاش کند، راه پیشرفت و زندگی را می‌تواند سپری کند.

وی تأکید کرد: طلبه از علوم و معارف برای نشر و ترویج احکام الهی استفاده می‌کند و با ترسیم احکام و معارف اسلامی در قالب‌های مختلف، فهم علوم دینی را برای مخاطبان آسان می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه با اشاره به رسالت طلاب بیان کرد: تقوا و علم برای یک طلبه بسیار ضروریست و هر کدام از این دو مهم نباشد، طلبه آسیب خواهد دید.

تزکیه و تعلیم پایه و رکن مدارس علمیه است

وی گفت: وجود خواهران طلبه در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای رسیدگی به امور دینی بانوان لازم و ضروری است و در تمامی عرصه‌های تعلیم و تربیت نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی نیز با عرض تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله، به مراسم افتتاحیه سطح ۴ موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) اشاره کرد و یادآور شد: رسالت حوزه‌های علمیه در فقه، فقاهت، اجتهاد وتربیت، تهذیب و اخلاق می‌باشد و تزکیه و تعلیم پایه و رکن مدارس علمیه بوده است.

وی تصریح کرد: اگر چه سطح ۴ از سطوع عالی علم و تعلیم است، اما لازم است بنیان‌های آن بر اساس تهذیب و اخلاق باشد و در حالی که علم جایگاه ویژه خودش را دارد، باید اخلاقیات و تهذیب عجین با علم باشد تا موثر واقع گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، با اشاره به نقش موثر مدارس علمیه در مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در تمام سطح کشور آثار خوبی در مسائل اجتماعی داشته است، همچون عفاف و حجاب، جمعیت و در آسیب شناسی اجتماعی نیروهای توانمندی برای استانداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌باشند.

وی با توصیه اخلاقی به طلاب، ابراز کرد: سیره و روش علما و بزرگان، حکایت از انسان سازی و خودسازی دارد.

این مراسم با تقدیم هدایا به طلاب سطح ۴ به پایان رسید.

تزکیه و تعلیم پایه و رکن مدارس علمیه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha