جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیین بازگشایی مدارس

حوزه / حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: وظیفه طلاب در جامعه این است که مردم را از جهالت و تاریکی‌ها دور سازند و این اولین وظیفه پیامبران الهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز آیین بازگشایی و شروع سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه با حضور امام جمعه شهرستان، طلاب، کادر و اساتید برگزار شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی امام جمعه شهرستان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای روحانی اظهار داشت: وظیفه طلاب در جامعه این است که مردم را از جهالت و تاریکی‌ها دور سازند و این اولین وظیفه پیامبران الهی نیز بوده است.

وی افزود: عقل به تنهایی نمی‌تواند انسان را هدایت کند بلکه باید یک رسول بیرونی هم وجود داشته باشد و لذا خداوند دو حجت برای مردم فرستاده است یک حجت هدایتگر باطنی و یک حجت دیگر هدایتگر ظاهری است.

وی خاطرنشان کرد: امروز توحش در جهان زیاد شده، توحشی که امروزه اسرائیل نسبت به مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد بالاترین توحش است، جهان همواره نیاز به یک هادی و مبشر دارد پیامبران الهی دو وظیفه مهم داشته‌اند که آن تزکیه و تعلیم است و این دو امروز مسئولیت مهم حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: رسالت حوزه‌های علمیه در طول تاریخ که به بیش از ۱۰ قرن می‌رسد، هم تزکیه و هم تربیت بوده، از طرفی حوزه‌های علمیه هم باید مبشر باشند و هم منذر.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha