جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: توسل به اهل بیت، توکل به خدای متعال، مداومت بر نماز شب لازمه زیست طلبگی است و ما باید این مستحبات را بر خود فرض بدانیم، بر آن مداومت داشته باشیم  تا کلام و سخن ما در مردم هم تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده که با حضور روحانیون این شهرستان و طلاب و خانواده آن ها در مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده برگزار شد، اظهار داشت: حوزه بهترین مکان برای تربیت یک انسان است و طلبگی بهترین کاری است که در این عصر می توان به آن اشتغال داشت که در خدمت دین و امام زمان (عج) است.

توکل و توسل و اهتمام به نماز شب از لوازم زیست طلبگی است

وی ادامه داد: طلاب سعی کنند در کلاس های درس از اساتید خود آن چه را که می آموزند و یاد می گیرند در عمل خود نیز نشان دهند و بدان عامل باشند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: دائم الوضو بودن یکی از نیازهای طلبه است و طلبه باید همیشه با طهارت باشد که این امر در زندگی مادی و معنوی انسان برکات زیادی دارد و انسانی که با وضو بخوابد، خواب او نیز برایش حسنه نوشته می شود.

وی به اهمیت نماز اول وقت و حضور در نماز جماعت اشاره کرد و افزود: بر اساس روایت چند عمل است که ثواب غیر قابل وصفی دارند؛ از جمله آن ها حضور در نماز جماعت است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تبیین فرق مردم عادی با عالم دین گفت: رسالت طلبگی رسالت انبیای الهی است و باید مسیری را که انتخاب کردیم همراه با تلاش و کوشش باشد و مراقبت کنیم که از شر شیاطین در امان بمانیم و بتوانیم دیگران را نیز به این مسیر دعوت کنیم.

وی اضافه کرد : توسل به اهل بیت، توکل به خدای متعال، مداومت بر نماز شب لازمه زیست طلبگی است و ما باید این مستحبات را بر خود فرض بدانیم، بر آن مداومت داشته باشیم تا کلام و سخن ما در مردم هم تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه نقده و حجت الاسلام علیرضا شریف پور از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که با عرض خیر مقدم به میهمانان و نماینده ولی فقیه در استان و هیئت همراه به تبیین نقش حوزه علمیه در تحولات جهان اسلام و جایگاه آن در تربیت انسان ها پرداختند.

توکل و توسل و اهتمام به نماز شب از لوازم زیست طلبگی است

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha