جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
توزیع پنجاه هزار بسته تحصیلی ویژه داشن آموزان استان خراسان رضوی

حوزه / رزمایش توزیع پنجاه هزار بسته تحصیلی ویژه دانش آموزان نیازمند در اردوگاه ثامن الائمه(ع) با حضور مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا سلم آبادی، امروز دوشنبه ۲ مهرماه در رزمایش توزیع پنجاه هزار بسته تحصیلی ویژه دانش آموزان نیازمند که در محل اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، با اشاره به کمک های مالی ، فکری و معنوی جهت مردم نیازمند، اظهار کرد: برخی از دانش آموزان نیازمند به دلیل محرومیت نمی توانند لوازم التحریر بخرند، این اتفاق موجب شاد کردن دل این ۵۰۰۰ خانواده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان می باشند ، گفت: امداد استان متعهد به تهیه ۳۵ هزار بسته تحصیلی برای سال جدید شده است و در مجموع ۱۴ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری و خیرین و کمیته امداد برای تهیه این بسته ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز توسط حامیان پرداخت شده است که در مجموع ۵۵ هزار بسته تهیه شده است.
در ادامه مرتضی ضیایی رییس کمیته امداد اداره ۶ مشهد در این رزمایش بیان کرد: حدود ۵۰۱۳ خانوار تحت حمایت امداد اداره ۶ مشهد هستند که از این تعداد حدود ۲۳۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدای و متوسطه تحصیل می کنند.

وی افزود: این رزمایش حاصل کمک های خیرین و مراکز نیکوکاری و کمیته امداد استان برپا شده است و در این خصوص ۸ مرکز نیکوکاری شهید سلیمانی، امام زمان، جهاندیده و دارایی، بقیع، حضرت معصومه ، حضرت رقیه، مهر و پویش مهربانی با کمیته امداد جهت تهیه این بسته ها همکاری داشته اند.

ضیایی گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی در تعدادی مراکز ۸۰۰ سبد تحصیلی توزیع شده و همه دانش آموزان این منطقه از سبد تحصیلی بهره مند می شوند .

همچنین زهرا شوشتری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: رزمایش یعنی آمادگی برای شرایط جنگی و در اینجا و این رزمایش جهت دانش آموزان برای ورود به عرصه علم و دانش و شروع در صحنه نبرد با تهاجم فرهنگی و موضوعاتی در خصوص علم و دانش و علم اندوزی برگزار می شود.

وی افزود: این اقدام خیرین عاقبت بخیری به همراه دارد و اگر هر کدام به این موضوع مهم پی ببریم که هم نوع خود را دریابیم، به طور قطع این کمک ما در زندگی ما اثرگذار خواهد بود.

شوشتری بیان کرد: این رزمایش زیباترین رزمایش برای بچه های محروم خواهد بود که با کلی انگیزه و حال خوب وارد عرصه علم آموزی می شوند و دردناک خواهد بود اگر وسایل مورد نیاز تحصیل را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش اگر همراهی دستگاه ها را نداشته باشد، تحقق پیدا کردن به اهداف انقلاب برای دستیابی دانش آموزان به عدالت آموزشی و جایگاه در سند تحول بنیادین جانمایی شده امکان پذیر نخواهد بود و همراهی دستگاه ها موجب می شود آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha