چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: هر چه فضای شهر مذهبی‌تر و برنامه‌ها و المان‌های فرهنگی مذهبی بیش‌تر باشد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تسلیت شهادت شهید «سید حسن نصرالله» و تعدادی از فرماندهان مقاومت، اظهار داشت: شهید «سید حسن نصرالله» ذوب در ولایت و عاشق ولی امر مسلمین و پرورش یافته مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و باید قرن‌ها بگذرد تا بتوان درباره ابعاد شخصیتی این شهید صحبت کرد.

وی با بیان اینکه دکترین مقاومت در حقیقت از آن مکتب امام خمینی راحل و رهبر معظم انقلاب است، افزود: مکاتب شهید سردار سلیمانی و سید و علمدار و پرچمدار مقاومت نیز در مکتب امامین انقلاب رشد و تحقق یافته‌اند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه دشمن فکر نکند که با به شهادت رساندن سرداران جبهه مقاومت کار حزب الله تمام است، گفت: امروز مکتب علمدار و سید مقاومت، جوانانی را پرورش داده است که با رفتن یک علمدار و مجاهد علم و پرچم مقاومت و حزب الله بر زمین نخواهد ماند بلکه استوارتر و باصلابت برافراشته و در اهتزاز خواهد بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی تاکید کرد: در برهه کنونی یکی از تلاش‌های دشمن جنگ روانی رسانه‌ای است که ما نباید در این جنگ بازنده باشیم.

وی ادامه داد: امروز نیز جنگ روانی رسانه‌ای دشمن بر علیه حزب الله لبنان به راه افتاده است و متأسفانه برخی نیز در دام این توطئه‌ها می‌افتند ولی پیروزی و آینده از آن حزب الله و مسلمانان خواهد بود.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه جانمایی چای خانه رضوی یکی از ضروریات شهرستان است، عنوان کرد: انتظار می‌رود شهردار بندر گناوه به منظور تعیین مکان این پایگاه فرهنگی که خیر آن نیز اعلام آمادگی کرده، همکاری کند تا این پایگاه هر چه زودتر شروع به فعالیت کند.

وی گفت: شهرداری گناوه در جانمایی نمادی در میدان مرکزی شهر به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مرکز شهر همکاری کند که قطعاً با این اقدام بازاریان نیز همکاری خواهند کرد.

حجت الاسلام رکنی گفت: هر چه فضای شهر مذهبی‌تر و برنامه‌ها و المان‌های فرهنگی مذهبی بیش‌تر باشد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر تر خواهد بود.

وی با اشاره به تصویب روز دوم فروردین به نام «روز گناوه» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تقدیر از پیگیری‌های همه دست اندر کاران و همراهی اعضای شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: تعیین روز گناوه از مسائلی مهمی بود که کارگروه در این زمینه تشکیل، جلسات مختلف برگزار و نظرات افراد مختلف جمع آوری شد و سرانجام در این نشست با حضور فرماندار و اعضای شورا روز دوم فروردین به نام روز گناوه مصوب شد.

امام جمعه گناوه افزود: دوم فروردین، سالروز شهادت ۲۲ شهید گلگون کفن شهرستان در عملیات غرورآفرین فتح المبین است که انتخاب این روز به نام روز گناوه افتخار دیگری در تاریخ این شهر خواهد بود.

وی افزود: مدارک و مستندات موجود این روز برای تأیید نهایی به تهران فرستاده می‌شود تا پس از تأیید در تقویم کشور به نام روز گناوه ثبت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha