چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/جلسه اخلاق با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،جلسه اخلاق با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)اراک برگزار گردید.

در این جلسه آیت الله دری نجف آبادی در ابتدا با اشاره به شهادت سید حسن نصر الله ایشان را شخصیتی مقاوم و مطیع رهبری و بزرگ در جهان اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: شهید حسن نصر الله نمونه بارز شخصیتی است که صبر و تقوا را باهم داشتند و شهادت ایشان مصیبتی بزرگ است اما انان نزد خدا دارای فضیلت هستند و روزی می خورند.

وی افزود: ما هر چقدر در توان داریم باید ادامه دهنده و پیرو راه انان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در کتاب اصول کافی بیان کرد: انسان آزاده در تمام حالات آزاده است،در برابر مصائب صابر است و در راه خدا صبر می کند و حتی اگر مصائب بر او متراکم شود این انسان شکسته نمی شود زیرا با خدا معامله کرده است،چون می داند بعد از هر سختی آسانی است.

وی خاطر نشان ساخت: اساس صبر ،روح مقاومت و پایداری است.و صبری مناسب است که با تقوا همراه و آمیخته باشد.همان صبری که شهید حسن نصر الله داشت .

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به جنگ بدر تصریح کرد: در جنگ بدر تعداد یاران پیامبر کمتر از دشمن بود و امکاناتشان بسیار کمتر اما ایمان آنها و صبرشان در برابر خداوند آنان را به مقام پیروزی رساند.

شهید سید حسن نصرالله صبر و تقوا را باهم داشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha