جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
2

حوزه/ معاون دادگستری کل استان مرکزی گفت: از جمله الزامات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور، تحلیل و پایش دقیق آماری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، محسن خیرمند طی سخنانی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان محلات با بیان این که آمار آسیب‌های این شهرستان در سه سال گذشته احصا شد، افزود: اکنون تحلیل و پایش آماری آسیب‌های اجتماعی دستور کار است تا بتوان با شناخت اولویت‌ها، تدابیر ویژه ای برای کاهش آسیب‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: از جمله الزامات و بایسته ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور، تحلیل و پایش دقیق آماری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با تأکید بر لزوم حفظ حقوق عامه در رسیدگی های قضایی و پیگیری های مسئولان گفت: قصه دنباله دار محور زیراب شهرستان محلات، مصداق تعدی به حقوق مردم است و تا زمانی از خطرات بی شمار تردد در این محور آگاه هستیم، تعلل در تکمیل و بهسازی آن، هیچگونه توجیهی ندارد.

وی یادآور شد: در حوزه پیشگیری از سرقت، اقدامات متفاوتی را در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گرفته شده که اجرای آنها به طور محسوسی آمار سرقت را کاهش می‌دهد.

خیرمند ادامه داد: یک سرقت کوچک از اموال و املاک دولتی قابل قبول نیست چرا که دستورالعمل حفاظتی به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و بودجه لازم نیز جهت ایمن سازی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین ساماندهی صنوف ضایعاتی را یکی از اقدامات ضروری در راستای پیشگیری از سرقت دانست و گفت: در این راستا لازم است شهرداری نسبت به انتقال ضایعاتی‌ها به شهرک اصناف اقدام کند. امیدواریم در شهرستان محلات، یک عزم جدی برای اجرای مفاد اسناد پیشگیری از سرقت، تصادفات، خشونت و خودکشی که در سال گذشته ابلاغ شده است، شکل بگیرد تا در ارزیابی پایان سال شاهد کاهش جرم و آسیب در این منطقه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha