جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
همایش روحانیون و متنفذین شیعه و سنی اورامانات

حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، گفت: روحانیت شیعه و سنی موظفند ، تا زمانی که فردی در جامعه دچار انحراف عقیدتی، اخلاقی و رفتاری است، برای تبلیغ و تبیین دین بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، در همایش روحانیون و متنفذین شیعه و سنی اورامانات که به‌ همت تیپ انصارالرسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شهرستان جوانرود برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت هدایتگری، مسئولیتی بسیار خطیر است که بالاتر از آن نیست، گفت: بعد از دوران ختم نبوت، مسئولیت ابلاغ دین و تبلیغ و تبیین آن بر عهده اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و بعد علمای دین گذاشته شد.

وی در خصوص شخصیت امام جمعه پاوه گفت: حاج ماموستا ملا قادر قادری شخصیتی بسیار موثق و بارز نه‌فقط در شهرستان و منطقه اورامانات؛ بلکه در سطح ملی هستند و تأثیرگذاری، بصیرت، بیداردلی و حضور ایشان در صحنه جای قدردانی ویژه دارد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، خاطر نشان کرد: مجموعه روحانیت، چه شیعه و چه سنی، وظیفه دارد تا زمانی که فردی در جامعه دچار انحراف عقیدتی، اخلاقی و رفتاری است برای تبلیغ و تبیین دین بکوشد و در این مسیر خواب به چشمش نیاید.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه رویکردی که خداوند متعال در تبلیغ برای پیامبر عزیز و عظیم‌الشأن اسلام (ص) تعیین فرمود، رویکرد «رحمة‌للعالمین» است، گفت: مبلغین دین هم در تبیین و تبلیغ دین، باید غالباً جاذبه داشته باشند و در مواردی برحسب ضرورت، دافعه به خرج بدهند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، گفت: اگر دشمنان اسلام دست به شمشیر نمی‌شدند، پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) هم دست به سلاح نمی‌بردند و امت را هم امر می‌فرمودند که دست به سلاح نبرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha