جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1185622
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
مرتضی ملکیان

حوزه/ حجت الاسلام ملکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) دولت آباد، بر اهمیت شناخت و توسل به امام زمان (عج) از سوی طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ملکیان، عضو هیئت امناء مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) دولت آباد، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، بر اهمیت شناخت و توسل به امام زمان (عج) و انجام وظایف دینی توسط طلاب تاکید کردند.

وی با استناد به روایات اهل بیت (ع)، بر این نکته مهم اشاره کردند که اعمال روزانه هر فردی به محضر امام زمان (عج) عرضه می‌شود. از همین رو، شناخت عمیق از امام زمان (عج) و توسل به ایشان از جمله وظایف مهم طلاب است.

حجت الاسلام ملکیان، یکی از وظایف طلاب در قبال امام زمان (عج) را افزایش معرفت عنوان کرد و گفت: طلاب باید همواره در جهت افزایش شناخت خود نسبت به امام زمان (عج) تلاش کنند.

وی در ادامه توسل به امام زمان (عج) از طریق خواندن دعاهای مخصوص مانند دعای عهد و سلامتی ایشان، پایبندی به احکام دین و تلاش برای نشر معارف اسلامی، استقامت در مسیر تحصیل علوم دینی و خدمت به دین و تلاش برای تربیت نسل جدیدی از طلاب و مبلغان دینی را از دیگر وظایف طلاب در قبال امام زمان (عج) دانست.

حجت الاسلام ملکیان در بخش دیگری از سخنان خود،با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، بر فضیلت علم و عالم تاکید کرد و بیان کرد: عالمی که با علم خود به مردم نفع برساند، از عبادت هفتاد هزار عابد برتر است.

وی همچنین با بیان اینکه وجود یک عالم برای شیطان از هزار عابد خطرناک‌تر است، بر اهمیت استقامت در مسیر طلبگی تاکید کردند.

در پایان، حجت الاسلام ملکیان بر لزوم تلاش طلاب برای نشر معارف اسلامی و تربیت شاگردان صالح تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha