جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیت‌الله سیفی مازندرانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر ضرورت تبعیت کامل از رهبری نظام اسلامی، تصریح کرد: وفاق ملی باید حول محور مقام معظم رهبری باشد و هرگونه وحدت و وفاق خارج از این محور مبغوض ذات مقدس حق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت‌الله سیفی مازندرانی، در دیدار جمعی از طلاب کرمانی با استناد به آیه “قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَی اللَّهِ عَلَیٰ بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی” به اهمیت بصیرت و آگاهی در دعوت به دین پرداخت و بیان کرد: “پیامبر اسلام مأمور شد تا دین خدا را از روی بصیرت و درک عمیق به امت ابلاغ کند.” ایشان تصریح کردند که این بصیرت به معنای فهم و آگاهی کامل نسبت به احکام و حدود الهی و دوری از تقلید صرف و تعبد بدون علم است.

استاد حوزه علمیه قم با استناد به آیات قرآن کریم به تشریح بصیرت در دعوت به دین الهی پرداخت و سخنان خود را با تلاوت آیه “قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَی اللَّهِ عَلَیٰ بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی” آغاز کرد و فرمودند که پیامبر اسلام (ص) مأمور شد تا با آگاهی و درک عمیق، دین خدا را به امت خود ابلاغ کند. ایشان با تاکید بر این موضوع خاطرنشان کرد که دین اسلام بر اساس بصیرت و فهم عمیق از احکام و حدود الهی بنا شده است و باید به دور از تقلید صرف و تعبد بی‌پایه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن هیچ ابهامی ندارد و به برکت بیان رسول مکرم اسلام و ائمۀ معصومین علیهم‌السلام تمام شبهات و فتنه‌ها را روشن می‌کند، افزود: رسول خدا فرمود: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ». هرگاه فتنه‌ها مانند شب تاریک بر شما آشکار شد، به قرآن پناه ببرید.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر اینکه بصیرت پیامبر(ص) تنها به شخص ایشان محدود نمی‌شود، بیان کرد: آیه مذکور نشان می‌دهد که بصیرت نه تنها مربوط به شخص پیامبر است، بلکه شامل عالمان دین و مبلغین حقیقی نیز می‌شود. این عالمان همان کسانی هستند که دین الهی را به شکلی دقیق و روشن به بشریت ابلاغ کرده‌اند و بر همین اساس وظیفه ما این است که دین خدا را با آگاهی و بصیرت تبلیغ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه علما و مبلغین دفع شبهات و ابهامات از جامعه است، گفت: یکی از آن چیزهایی که موجب می شود مردم متحیر و گمراه بشوند، همین لغز گویی ها و استفاده از عناوین دوگانه و دو پهلو است، مثلا مردم سالاری یکی از این موارد است. مردم سالاری یک عبارت زیبای و شیوا و شیرینی است و خیلی هم طرفدار دارد. اما کدام معنای مردم سالاری؟ مردم سالاری دینی.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به یکی از واژگانی که امروزه از آن بصورت دوپهلو و ابهام آمیز استفاده میشود اشاره و بیان کرد: یکی از واژه های دیگری که امروزه بیان میشود، وفاق ملی است.

آیت الله سیفی مازندرانی سپس به آیه “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا” اشاره و بر ضرورت وفاق ملی تاکید کرد و گفت: وحدت باید بر اساس حبل الله باشد و از هرگونه وحدت غیرالهی اجتناب شود.

وی در این رابطه افزود: اگر وفاق و وحدت بر محوریت خدا و قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، وحدتی گمراه‌کننده و نادرست خواهد بود. وحدت غیرالهی می‌تواند حتی به جنایت‌های بزرگی مانند شهادت امام حسین (ع) منجر شود که در آن مردم بر قتل فرزند رسول خدا(ص) اجتماع و وحدت کرده بودند.

وفاق ملی حول محور ولایت فقیه از دیگر مباحث مهمی بود که آیت‌الله سیفی مازندرانی بر آن تاکید کرد و افزود: در عصر غیبت، محور اصلی حبل‌الله، ولی فقیه است که مطابق توقیع امام عصر (عج) حجت خدا بر مردم است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تبعیت کامل از رهبری نظام اسلامی، بیان داشت: وفاق ملی باید حول محور مقام معظم رهبری باشد و هرگونه وحدت و وفاق خارج از این محور مبغوض ذات مقدس حق است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی با تقدیر از ریاست جمهوری و همراهی او با ولایت فقیه، از مسئولین خواست تا در مسیر تبعیت کامل از ولایت حرکت کنند و اتحاد و وفاق واقعی حول محور منویات رهبری معظم را در جامعه برقرار کنند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان از مسئولین خواست در انتخاب کارگزاران دقت لازم را به عمل آورند و افراد وفادار به ولایت و عدالت را در پست‌های کلیدی قرار دهند تا وفاق ملی واقعی در کشور محقق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha