جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
گرامیداشت هفته دفاع مقدس

حوزه/ حجت الاسلام زندیه گفت: دفاع از ناموس، چراکه ناموس پرستی و حفظ ناموس از اخلاق دینی مردان ایران است، دومین مورد حفظ عزت ایران اسلامی است و مورد سوم تقویت روحیه خودسازی و انسان سازی در جبهه‌ بود که در خاطرات بسیاری از شهدا به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس، نشست سیاسی بصیرتی با حضورحجت الاسلام زندیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ساوه در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام زندیه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، با مقایسه وضعیت ایران در عرصه نظامی و تسلیحاتی در قبل و بعد از انقلاب، اظهار داشت: ایران در دوران قبل از انقلاب وابستگی کامل از نظر فنی و تسلیحاتی به آمریکا داشت و با این وضعیت سلاحی و تسهیلاتی بود که مورد هجمه و حمله حکومت بعث صدام قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: جنگ ایران و عراق، تنها رودررویی دو قدرت و کشور نبود، بلکه رویارویی قدرت ایران با ۳۶ کشوری بود که حمایت و پشتیبانی عراق را به عهده داشتند، اما ایران اسلامی امروزه به تنوع بسیاری از موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن در کنار دستیابی به فن‌آوری ساخت موشک‌های کروز دریایی و زمینی دست یافته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ساوه با بیان آمار شهدا از جمله شهدای روحانیت و شهدای دانش آموز، ابراز کرد: شهادت توفیق و تحفه ارزشمند الهی است که مسیرش همچنان باز است.

حجت الاسلام زندیه، در بیان علت و عامل حمله رژیم بعث به ایران اسلامی، گفت: گرفتن قسمتی از خاک جغرافیایی تنها بهانه صوری حمله عراق به ایران بود، هدف اصلی این حمله، نابودی ایران اسلامی یعنی تنها خاستگاه و ملجأ شیعه در جهان بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ساوه، به تشریح انگیزه و علت حضور باشکوه و فداکارانه رزمندگان اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: دفاع از ناموس، چراکه ناموس پرستی و حفظ ناموس از اخلاق دینی مردان ایران است، دومین مورد حفظ عزت ایران اسلامی است و مورد سوم تقویت روحیه خودسازی و انسان سازی در جبهه‌ بود که در خاطرات بسیاری از شهدا به چشم می‌خورد.

وی در پایان طلاب را به خواندن وصیت نامه و زندگی نامه شهدا توصیه نمود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha