جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1185606
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
وقف

حوزه/ معرفی دانشمندان و محققان، هنرمندان و فرهنگیان، فعالان زیست محیطی و میراث فرهنگی که در کنار موقوفات دینی، آموزشی و بهزیستی، در عمل به این حکم والای اسلامی  پیشرو بوده‌اند، می تواند در اشاعه این فرهنگ غنی تأثیر بسیار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندر عباس، متن پیام مهدی دوستی استاندار هرمزگان بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالباقِیاتُ الصّالِحاتُ خَیرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَواباً وخَیرٌ أمَلاً ‏

این فرمان و دستورالعمل الهی که نیکی‏های ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگارت بهتر و امیدوار کننده‏تر است، مسیر را روشن نموده تا هرکس به وسعت مال و اندیشه و توان خویش گام در این راه بگذارد.

تبیین جنبه‌های متنوع و مفید این احسان ماندگار در لایه‌های مختلف اجتماع و جهت بخشی به اهداف وقف می تواند در رفع نیازهای روز جامعه منشأ تحول باشد.

معرفی دانشمندان و محققان، هنرمندان و فرهنگیان، فعالان زیست محیطی و میراث فرهنگی که در کنار موقوفات دینی، آموزشی و بهزیستی، در عمل به این حکم والای اسلامی پیشرو بوده‌اند، می تواند در اشاعه این فرهنگ غنی تأثیر بسیار داشته باشد.

نکته مهم در راستای ترویج فرهنگ وقف، آغاز آموزش در کودکی و بهره‌گیری از ایده‌های نو برای آشنایی فرزندان مان بویژه در محیط‌های آموزشی است یقیناً رشد فکری کودکان در این مقوله مهم پیوند دهنده‌ی عمیق ایمان و اراده نسل‌ها در عمل به گونه‌های مختلف وقف خواهد بود. زیبایی و اهمیت ویژه‌ی حسنه‌ی وقف، جریان مدام برکات آن فارغ از نوع و مقدار موقوفه است.

اینجانب ضمن تبریک هفته وقف به مردم شریف هرمزگان بویژه مردان و زنانی که اندیشه و اراده نیک‌شان در این امر قرارگرفته است همچنین به دست‌اندرکاران امین حوزه وقف استان، از مردم دعوت می‌کنم که نیات خود را به سمت نیازهای جامعه امروز سوق دهند تا همه هرمزگان عزیز در بخش‌های مختلف از منافع عدیده‌ی نیکوکاری ماندگارشان بهره‌مند شود، ان‌شاءالله.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha