شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
1

حوزه/ رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی تصریح کرد: رواج بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه از اهداف شبیخون فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، دکتر محمد جواد لاریجانی طی سخنانی در همایش یاوران وقف بخش لاریجان آمل، با اشاره به این که خدای متعال، نخست موت و بعد حیات را آفرید، اظهار داشت: در واقع حیات برای موت است، موت هم تلف شدن نیست، مسئله وقف هم به موت ربط دارد و چیز باارزشی است.

وی با بیان اینکه قرآن از وقف باعنوان عمل صالح یاد کرده، گفت: وقف همچون کتاب علم نافع است، از دیگر برکات وقف می‌توان به صدقه جاریه بودن آن اشاره کرد، بذری است که دائماً میوه خوبی می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به تاکید قرآن کریم افزود: والدین متدین باید فرزندان را نیز متدین تربیت کنند تا آن‌ها هم صدقه جاریه باشند.

لاریجانی درباره مصارف وقف و توصیه‌های به آن ابراز داشت: برگزاری جلسات برای بزرگداشت حادثه کربلا از جمله مصارف وقف است، اما باید در صدد تحکیم مواردی باشیم که سیدالشهدا برایش قیام کرد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط اجتماعی دنیا شمشیر دو لبه است، خاطرنشان کرد: امروز باوجود فضای مجازی با استفاده از امکانات باید ببینیم که امام حسین (ع) دنبال چه چیزی بود حضرت دنبال تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود، تا جایی که همه اعضای خانواده و خودش را به لبه تیغ داد یعنی این منکر خیلی مهم و اساس کار است.

لاریجانی با اشاره به روایاتی از فتنه‌های معاویه و همراهانش در تبلیغ دو مکتب بیان کرد: مکتب اول می‌گفت دل باید صاف باشد و مکتب دوم قدریه می‌گفت همه چیز با قدرت و زور، امروز هم در شرایط ما هر دو مکتب در حال تبلیغ است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی همچنین با اعلام اینکه امروز بی‌حجابی یک شبیخون فرهنگی است و هدفشان نابود کردن این تفکر در میان ماست، تصریح کرد: ملاحظه می کنید که بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ما در حال رشد است، ما اگر بخواهیم وقف را در مسیر خواسته امام حسین (ع) صرف کنیم باید در راه مبارزه با بی‌حجابی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تلنگور IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    1 0
    صبح بخیر!
  • گلایه از خواص! IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    2 0
    متاسفانه این موضوع تازگی ندارد! ولی آنچه جای بسی تاسف و تاثر است اینکه صورت مسئله بدین عیانی را حداقل دوسال کامل، همگان به چشم می بینند ولی هیچ راهکار مقابله جدی ، فوری و اثر بخشی را نه ارائه می کنند و نه اجرا!
  • سینا IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    0 0
    در تمام تطاهراتی که اقشار مختلف مانند کارگران و بازنشستگان و تامین اجتماعی و معلمان و....برگزار می شود سخنی از حجاب بمیان نمی اید و بنظر می رسد که موضوع حجاب اولویت خود را از دست داده است
    • سلام IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      0 1
      شکم.گرسنه کاری به پوشش ندارد
    • ؟ IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      چون اولویت نداره بگذاریم جامعه کلا فساد بگیره؟ مگر تقوی که یه مصداقش حجاب و امر به آن هست، موجب روزی نیست؟ چرا برعکس می نویسیم؟
    • سامان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      1 0
      انچه موجب رونق اقتصادی و وفور نعمت می شود در وهله اول کوشش و تلاش و تدبیر و تربیت کردن مردم به مصرف کم و تولید زیاد است کاری که چین خداناباور کرده است و در حال بلعیدن دنیاست
    • پاسخ به سامان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
      1 0
      امثال چین رو اگر خدا توی همون مسیر صرفاً مادی موفق بکنه تعجبی نیست، چون کسانِ ضد خدا به خودشون واگذار شدند، و همین تنعم و ناز و نعمت باعث غفلت بیشتر و در نتیجه عقوبت بیشتر اخرویشان می شود، اما مسلمان و موحد رو خدا نمیگذاره توی غفلت بمونه لذا مشکل براش پیش میاد از جمله ممکن خشکسالی باشه تا حواسش جمع بشه
  • حسن IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    0 0
    ایا رحمت الهی نصیب کشورهای خداناباور همچون‌کشورهای کمونیستی هم می شود؟
    • تفصیل IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
      0 0
      رحمت عامه دنیویه طبعا همه را شامل می شود. اما رحمت خاصه سبب عدم شمولش خودشان هستند. برای آخرت کفار را دو دسته می کنند معاند و غیر معاند، معاند مخلد هست اما غیرمعاند محتمل النجات بعد از عقوبت طولانی است
    • حامد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
      0 0
      اری انها هم بندگان خدایند و انها هم مورد عنایت و رحمت پروردگارند هر چند به علت بی اطلاعی از اسلام به ان نگریده اند