جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1185609
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
رسولان علم و عمل در میدان جنگ و جهاد

حوزه/نقش مراجع، علما، روحانیت و در رأس آنها امام خمینی‌(ره) در دفاع مقدس بسیار برجسته و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این تعبیر عارفانه امام خمینی(ره) که «شهادت هنر مردان خداست» از زبان و بیان پیر جماران، گویای حقیقتی ناب و تابناک است که در امتداد تاریخ خون و رشادت، شهد شهادت را در کام عاشقان حضرت الله گوارا و شیرین می سازد.

در شهادت سه شهد شهودی هست؛ «هنر» «مردانگی» و «خدا» و تنها کسی میتواند به کنه حقیقت شهادت بار یابد که هم از دریای دیار هنر جرعه ای نوشیده، هم در وادی مردانگی نفس زده. هم به بارگاه یار حقیقی انسان و حقیقت جاوید ایمان، راهی داشته باشد و... امام عارف ما در بیانی ماندگار، زیبا و معرفت آموز فرمودند: «شهدا در قهقهه مستانهشان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند.»

روحانیت عظیم الشأن، فداکار، مردمی و دلیر ما که جانفشانی در راه خدا را با جهاد علمی و رشادت فکری درآمیختند و تابلوی سبز زندگی را نقشی سرخ زدند، تلألویی ماندگار و تابنده را در هماره تاریخ هنر، مردانگی و خدایی شدن رقم زدند.

مراجع عظیم الشأن و روحانیون فاضل و جهادگر این مرز و بوم، که در طول سالها آتش و خون، براستی و درستی، جلوه‌های ایمان و صبوری بودند، با دو بال علم و عمل، شوق و شیدایی را در جبهه های حق علیه باطل جاودانه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha