جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، در یادواره شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر استان ایلام، بر اهمیت برگزاری یادواره‌ها در حفظ یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: شهدا و جانبازان، نماد مقاومت و افتخار ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، روز دوشنبه در یادواره شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر استان در شهرستان چرداول، با بیان اهمیت برگزاری یادواره‌ها، اظهار کرد: این مراسم‌ها نقش مهمی در حفظ نام و یاد شهدا و توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بالاترین سرمایه‌هایی هستند که به ملت، کشور و نظام اسلامی عزت بخشیدند، ابراز کرد: این عزیزان امروز معرف مقاومت، ایستادگی، عزت و افتخار ملت ایران اسلامی هستند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز نه تنها در جبهه مقاومت، بلکه در سطح جهانی، زمینه‌ساز آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت است و شهدا و جانبازان ما در این مسیر گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به روحیه ایثار و فداکاری شهدا، گفت: این عزیزان نه تنها نسبت به گذشته حُزن دارند و نه نسبت به آینده ترس، بلکه با ایمان و توکل به خداوند، در راه مجاهدت گام برمی‌دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بیان کرد: انسانی که وارد عرصه مجاهدت در راه خدا می‌شود، از مال و جان خود می‌گذرد و با خدا معامله کرده است، مفقودالاثر یا مفقودالجسد شدن برای این افراد فرقی نمی‌کند و هر چه خدا بخواهد در آن راه و مسیر گام برمی‌دارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی الگوهایی وجود دارد که باید به نسل جوان معرفی شوند. این الگوها می‌توانند نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان ایفا کنند.

وی همچنین به شخصیت‌های مذهبی مانند امام رضا(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این بزرگواران تسکین بخش شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر خانواده‌های آن‌ها بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تأکید بر گمنامی و جاویدالاثری رزمندگان، گفت: این ویژگی‌ها دارای پشتوانه معرفتی فوق‌العاده‌ای هستند و برگزاری یادواره‌های شهدا باید برای ادامه راه شهیدان و آشنایی نسل‌های بعدی با فرهنگ ایثار و شهادت تداوم داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به تأثیر خون شهدا در دنیا، گفت: امروز مجاهدان فلسطینی از فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفته و با توکل بر خدا، دشمن تا دندان مسلح صهیونیستی را به زانو درآورده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: رویکرد همه ما باید در راستای پیروی از راه و مسیر شهدا در تمامی عرصه‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha