جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تجلیل از هنرمند بوشهری

حوزه/ حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر از هنرمند پیشکسوت علی بحرینی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، امروز از هنرمند پیشکسوت علی بحرینی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجلیل به عمل آورد.

عبدالله شاهینی خاطرنشان کرد: علی بحرینی بدلیل برگزاری نمایشگاه رستاخیز با موضوع آثار عاشورایی در نگارخانه نیاوران تهران در این مراسم مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از استاد علی بحرینی به دلیل فعالیت متعدد و موثر تقدیر و در رابطه با خلق مجموعه ای با موضوع حضرت مهدی (عج) گفتگو کردند.

هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی در بوشهر تجلیل شد + عکس

دیدار با پیشکسوت تئاتر بوشهر

رئیس حوزه هنری استان بوشهر به اتفاق ریاست سازمان تبلیغات اسلامی این استان و هنرمند پیشکسوت علی قربانی و مسئول واحد نمایش حوزه از استاد ایرج صغیری پدر تئاتر آیینی کشور عیادت کرد.

در این نشست ایرج صغیری پیشکسوت تئاتر از وظایف مسئولان هنری استان در حمایت از هنر بومی گفت و خواستار توجه بیشتر به تئاتر بومی و آیینی شد.

عبدالله شاهینی ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز بر سابقه طولانی تئاتر مقاومت در استان بوشهر با آثار درخشانی همچنین قلندرخونه و محپلنگ اشاره کرد و گفت: این مسیر باز هم ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد قادری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی استان بوشهر نیز به ظرفیت های تاریخی مقاومت در استان اشاره کرد.

علی قربانی از بازیگران اصلی محپلنگ و قلندرخونه نیز از تاثیرات این دو نمایش بر اساتید تئاتر جهان گفت و بر ماندگاری این آثار تاکید کرد.

قربانی در مورد تعزیه و تلاش های ایرج صغیری در زمینه پژوهش تعزیه نیز اشاراتی به بیان نکاتی پرداخت.

هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی در بوشهر تجلیل شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha