جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: هم محتوا و مدل و سبک عزاداری بوشهر شورآفرین است و هم دارای مبنای شعور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزارکنندگان مراسم عزاداری بوشهری‌ها در برنامه تلویزیونی حسینیه معلی از شبکه ۳ سیما، اظهار داشت: تاریخ استان بوشهر تاریخ بسیار باشکوهی است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای دو پایه اساسی تمدنی دیانت و مقاومت است، افزود: دیانت مردم و دینداری آنها بر اساس مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام قدمت بسیار کهنی دارد و بزرگان روحانی استان مانند مرحوم بلادی، آل عصفور، سید مصطفی اهرمی و حجت اعلام جهان تشییع بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: مردم استان بوشهر دلداده مکتب اهل‌بیت علیهم السلام هستند و تجلی آن در سوگواری و عزاداری‌ها و همین سینه‌زنی به اشکال مختلف بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سینه‌زنی استان بوشهر سبک فوق العاده‌ای است، ادامه داد: ارتباط، حرکت، نظم، هم‌نوایی و تناسب با جغرافیای محیط از ویژگی‌های سینه‌زنی بوشهری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه عزاداری استان بوشهر پرمحتواست، خاطرنشان کرد: هم محتوا و مدل و سبک عزاداری بوشهر شورآفرین است و هم دارای مبنای شعور است.

وی بیان کرد: برخی می‌خواستند این سینه‌زنی‌ها و سنت‌ها کم رنگ شود که با عنایت اباعبدالله و اخلاص مردم، سنتی بودن عزاداری بوشهر که فرهنگ ماست حفظ شده و الان هم نباید آن را از دست بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری ابراز کرد: ارائه این سبک عزاداری به جامعه اسلامی که از خود مملکت شروع شده تا به کشورهای اطراف برسد یک ضرورت است که در یک دهه اخیر شروع شده است.

وی با بیان اینکه عزاداری بوشهری الان به عنوان یک سبک تأثیرگذار و بنیادین عزاداری طرح و ارائه می‌شود، افزود: استان بوشهر هم در زمینه مولودی خوانی و پامنبری‌ها و هم عزاداری صاحب سبک است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: عزاداری بوشهری‌ها در حسینیه معلی تأثیرگذاری فوق العاده‌ای در کل ایران بویژه مردم استان داشت.

وی با تقدیر از برگزاری مراسم عزاداری بوشهری‌ها در محرم و صفر در حرم رضوی، گفت: در ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) هم برنامه ویژه عزاداری بوشهری‌ها در حرم کریمه اهل بیت علیهم‌السلام در قم برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: اگر همین طور پیش برویم و شرایط مهیا باشد، عزاداری سنتی مردم استان بوشهر در کربلا و نجف هم برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: کوچک ترین کار برای امام حسین(ع)، بزرگترین محبت سیدالشهدا(ع) به عزاداران را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha