جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/مراسم افتتاح حسینیه شهدا در حرم رضوی

حوزه / همزمان در هفته دفاع مقدس حسینیه شهدا در صحن قدس حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) و خانواده های شهدا فعالیت های خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مرتضی ساقی، مسئول حسینیه شهدا حرم مطهر رضوی، در مراسم افتتاحیه این مکان در صحن قدس حرم مطهر رضوی شامگاه سه شنبه 3 مهرماه در جمع خانواده های شهدا و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) گفت: این مکان فرصتی است در کنار فرصت زیارت امام رضا (ع)، به شهدا پرداخته شود 70 موضوع برای این حسینیه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه با شروع هفته دفاع مقدس در این حسینیه هر شب دکلمه خوانی، روایت گری و اجرای سرود و ... انجام شده است، همچنین رنگ آمیزی قبور شهدای مدفون در حرم رضوی از دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی برای شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه به در خواست خانواده های شهدا از تولیت آستان قدس رضوی اتاقی تحت عنوان شهدا در حرم مطهر رضوی در سالهای گذشته اختصاص یافته است، اضافه کرد: در این حسینیه به معرفی سیره شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای زن و... پرداخته خواهد شد همچنین این حسینیه آمادگی دارد با تشکل ها، گروه ها، کانون های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت همکاری کند و می توانند از این فضا استفاده کنند.

مراسم افتتاحیه حسینیه شهدا پس از اقامه نماز مغرب و عشا در یکی از ایوان های صحن قدس آغاز شد، در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شهدا و ایثارگرهای آنها، زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در کنار خادمان امام رضا (ع) جنایت های رژیم غاصب اسرائیل در روزهای اخیر در لبنان و غزه را با فریاد مرگ براسرائیل محکوم کردند.

قرائت قرآن کریم توسط یکی از جانبازان دفاع مقدس محمد محمدی که امروز یکی از اساتید قرآنی در داخل و خارج از کشور است و مدال های زیادی در عرصه های قرآنی و همچنین ورزشی کسب کرده است آغازگر این مراسم بود.

حسینیه شهدا حرم رضوی که با کیسه های شن، همان کیسه های شنی که روزی سنگر و خانه رزمندگان در مقابل دشمن نادان بود امروز در حرم مطهر رضوی دیوارهای ایوان صحن قدس بود تصاویر شهدا، پلاک ها، سربندها از تصاویر دیگر این حسینیه است که به آن هویت داده است.

از دیگربرنامه های مراسم اجرای گروه سرود گلدسته های حرم بود پس از آن میثم مطیعی به مداحی پرداخت و با آغاز مدیحه سرایی زائران و مجاوران حضرت رضا، خانواده های شهدا میزبان تشییع شهید گمنام در این حسینیه شدند و به حرمت شهید گمنام 17 ساله همه قیام کردند و به عزاداری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha